Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SİNAN ÖZEDİNCİK

Maldivler’e çikolata satıyor

5 yılda 500 milyon lirayı bulan yatırım yapan Şölen’in patroniçesi Elif Çoban, Amerika pazarına has ürünler gerçekleştireceklerini açıkladı. Çoban, “İhracatımızı 2’ye katlayacağız. Maldivler’e ‘biskolata’ satıyoruz” dedi

Şölen Gaziantep'ten çıktı, bugün 100'ün üzerinde ülkeye çikolata ihraç ediyor. Şirketin patroniçesi Elif Çoban ile Ramazan Bayramı öncesinde bir araya geldik. Son 5 yılda 500 milyon lirayı bulan yatırım yapan, 2 bin kişiye istihdam sağlayan, Gaziantep'e Avrupa'nın en büyük çikolata fabrikalarından birini kuran Elif Çoban, bayram öncesi 6 bin 500 öğrenciyi işe aldıklarını ve Mardin'de kadınlara ek gelir için mendil yaptırdıklarını anlattı.
Türkiye ve dünyada çikolata sektörünün durumu nedir? Burada sizin yeriniz nasıl?
Türkiye artık çikolata konusunda iddialı bir ülke. Katma değerli ürünleri dünyaya satabilecek durumda. Dünyada söz sahibi olma yolunda olan değerli firmalar var. Eskiden çikolata denildiğinde Belçika ve İsviçre akla gelirdi, şimdi Türkiye de ilk sıralarda. Şölen, 1989'dan bu yana ihracat yapıyor. Dubai, Suudi Arabistan, Azerbaycan, Kuzey Amerika ve Afrika ülkelerinde bölge müdürlüklerimiz var. Pazarı yönetip, iletişim, reklam çalışmaları yapıyoruz. 2015'i 843 milyon TL ciro ile kapattık. Bunun 180 milyon dolardan fazlası ihracat gelirlerinden kaynaklandı. Ciromuz 2015'te yüzde 15 arttı.
Kaç ülkeye ihracat yapıyorsunuz?
100'ü geçti. Ülkeden ülkeye yasaklar var. Dünyada yasaklı olan ürünü biz kullanmıyoruz. Ozmo markası bu anlamda çok önemlidir. Reçetelerimizde Amerika, Japonya, Afrika ve Türkiye'nin yasaklarını kullanmıyoruz. O yüzden çok sağlıklı ve güvenilir çikolata yapıyoruz. Gaziantep'te bir fabrikamız var. 4 fabrikayı bir tanede topladık. Böyle bir tesis dünyada da az sayıdadır, o kadar iddialıyız. 100 milyon yatırımla başladık, şu anda 320 milyona çıktık.
ABD'deki durumunuz nedir? Kuzey Amerika'da Wal-mart'lara girdiniz...
Hedef pazarlarımızda güçlü bir şekilde var olabilmek için yurtdışı ofisleri açıyoruz. Şu anda Dubai, Cezayir, Azerbaycan, Suudi Arabistan'da ofislerimiz, Levant Bölgesi, Kanada ve Latin Amerika'da bölge müdürlüklerimiz bulunuyor. En son Şölen Amerika'yı Atlanta'da kurduk. Temel amaç ülkedeki müşterilere yerinden sevkiyat yapabilmek... Amerika'da Wal-Mart, Publix'te satış yapıyoruz.
Şu anda ABD'de bilinirliğiniz nasıl?
Amerika'ya has ürünler geliştireceğiz. Gramaj ve paketlemede değişikliklere gideceğiz. Özel bir portföy çalışıyoruz. İhracatımızı bir yılda ikiye katlamayı hedefliyoruz. Maldivler'de Biscolata ürünlerimiz bulunuyor.

HEDEFİMİZ 5 YILDA EN AZ BİR BÖLGESEL MARKA
Şölen markasının hedefi nedir?
Önümüzdeki 5 yılda en az bir bölgesel marka yaratmayı hedefliyoruz. 2008'den bu yana dökme çikolatada pazar lideriyiz. Geçen yıl çok güzel bir başarı yakaladık, yüzde 30 olan pazar payımızı 35'lere çıkardık. Hediyelik çikolatada da pazar payımızı yüzde 14'ten 17'ye yükselttik.
Tüketiciyi dökme çikolataya alıştırdınız. Bu nasıl oldu?
Oktavya'yla başladık bu işe, tüketici çok beğendi. Çikolatayı tek tek ambalaja koyduk, açıyorsun ambalajın içinden ürün çıkıyor. Türkiye'de böyle bir kategori açıldı. İlk defa bayramda tüketicinin hayatına dökme çikolatayı biz şoktuk, şu anda pazar lideriyiz.

BAYRAMA KADIN ELİ DEĞDİRDİK
Bu hafta Ramazan Bayramı, sizin için ne ifade ediyor?
Hem geleceğe yürüyen hem de değerlerine sahip çıkan bir kurum kimliği taşıyoruz. Bayramların unutulmaya yüz tutan geleneği olan mendille geçen yıl başlattığımız projeye bu sene şeker kesesi ve tepsi örtüsünü de ekledik. Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde faaliyet gösteren ÇATOM'larla işbirliğine giderek, hem kadın istihdamını desteklemeyi hem de el işi geleneksel bayram ürünlerinin yeniden gündeme gelmesini hedefledik. Mardin'deki kadınlar, bizim için el emeği göz nuruyla oyalı ürünler hazırladı. Biz de bunları çikolatalarımızla birlikte dostlarımıza gönderdik. Son projemizde 60 kadın yer aldı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA