Bu haberde, tasarımcısından sivil toplum kuruluşu çalışanına kadar pek çok kadının bir araya gelip Güneydoğulu hemcinsleri için bir 'kapı' açmaya çalışmalarının hikayesini okuyacaksınız... Argande, Birleşmiş Milletler (BM), GAP İdaresi, İsveç Uluslararası Kalkınma Ajansı ve Türk tasarımcıların işbirliğiyle 2009 yılında yaratılan, bugüne dek 22 tasarımcının tasarımlarıyla dört koleksiyonu hazırlanan ve temel amacı Güneydoğu Anadolu bölgesindeki kadınlara istihdam yaratmak olan bir marka. Apparelia ise moda ve tekstil sektöründe, tamamen imalatçılar, tasarımcılar, markalar, mümessillikler ve satın almacılar için hazırlanan, uluslararası bir sanal fuar. Şimdi bu iki orijinal proje sayesinde, Anadolulu kadınların yaptığı kıyafetler, Güney Amerika'dan Kuzey Avrupa'ya kadar dünyanın pek çok yerinde giyilebilecek. Apparelia'nın kurucusu Anna Quintana, kendisi gibi tekstilci bir Türk ile evli ve Türkiye'de yaşıyor. Onunla ve Argande'nin marka sözcüsü, tasarımcı Hatice Gökçe ile bir araya geldik, hem kendi projelerini hem de yaptıkları işbirliğini konuştuk...
- Hatice Hanım öncelikle size sorayım, Argande markası nasıl ortaya çıktı?
- Hatice Gökçe: BM'den proje sorumlusu Gönül Sulargil, 2008'de hazırladı bu projeyi. Temmuz 2009'da ilk koleksiyonun lansmanını yaptık. Şu an beşinci sezon koleksiyonu hazırlanıyor. Proje hazırlandıktan hemen sonra ben marka koordinatörlüğünü üstlendim. Çünkü bir moda markası olarak algılanması gerekiyordu Argande'nin. Bölgede buna benzer çalışmalar yapılmış daha önce ama hep tek atımlık olmuş. Biz dedik ki, 'Bir marka ortaya çıkaralım, bir kurumsal kimliği olsun ve o kimlik üzerinden yürüsün'. İsveç Uluslararası Kalkınma Ajansı, BM ve GAP İdaresi'nin desteklediği bir proje bu. Finansal destek bittikten sonra da kendi ayakları üzerinde durabilen bir marka olsun bölgede ve devamı sağlansın istedik. Projenin ismi ise Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki Kadınlara Yönelik Yenilikler. Ama biz, bu markayı şehirli kadın için tasarlamak üzere girdik işin içine.