Reçel ve meyve suyunda iddialı olan Gülsan Gıda, 2013'te ihracatı artırmayı hedefliyor. Gülsan reçelleri Amerikalılar'dan büyük ilgi görüyor. Gülsan Gıda Sanayi Dış Ticaret Müdürü Ömer Candar Özbakkal, Amerika'ya yılda 3 milyon dolarlık reçel ihracatı yaptıklarını belirterek, "Amerika'da bazı süpermarket zincirleri ile kontratımız var. Sağlıklı beslenme, doğal sağlıklı ürünlere ilgi gün geçtikçe artıyor. Bizim bu ülkeye gönderdiğimiz ürünler, doğallıkları, kalitesi ile ön plana çıkıyor ve büyük ilgi görüyor" dedi.
E-MAİL ATIYORLAR
Tüketicilerin bazı marketlerde ürünü bulamayınca kendilerine e-mail atıp nereden alabileceklerini sorduklarını anlatan Özbakkal, şöyle konuştu: "Amerika pazarının kendine özgü ürünleri ve talepleri var. Gülsan'ın tüm ürünleri bu pazara ve dünya geneline uygun. Amerika'ya özellikle geleneksel Türk reçeli, nar suyu, meyve suları, tahin, pekmez, helva gibi ürünlerimizi ihraç ediyoruz. Şu anda ürünlerimiz 2 bin 400'e yakın markette satılıyor."
HEDEF 20 MİLYON DOLAR
Meysu markasıyla meyve suyu da ihraç eden Gülsan Gıda, 2012 yılında ihracatını yüzde 150 artırarak rekor kırdı. İhracat pazarlarına her zaman yeni ülkeleri de ekleyen Gülsan, 2013'te ihracatta meyve suları, süt, gazlı içecekler, reçel, salata soslarından oluşan 20 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor. Meysu'nun 2012'de yüzde 35 büyüdüğünü anlatan Özbakkal, ilginin her geçen gün arttığına dikkat çekti.
TROPİK MEYVELER İLGİ GÖRECEK
Hızlı tüketim ürünlerinde, özellikle gıda sektöründe tüketici trendlerinin çabuk değiştiğini aktaran Özbakkal, "Önümüzdeki dönemde meyvesini kolay temin edemediğimiz meyve çeşitlerinde, tropik meyvelerde ve özellikle nar ve ayva suyunda iyi bir çıkış olacak. Sağlıklı beslenme nedeniyle nar ve ayva suyuna ilgi artacak" diye konuştu.