Sophıa
Loren'den Elizabeth Taylor'a kadar dünyanın en güzel aktrislerini değerli mücevherlerle donatan Bulgari'nin Fransızlara satılması, moda ve lüks âleminde dünyanın en büyük markalarına sahip İtalyanların milli egosuna yeni bir darbe indirdi. Valentino ve Gucci'den sonra ünlü mücevher markası da Fransız Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) şirketinin eline geçti. İtalyan mükemmeliyetçiliğinin en üst düzeyde temsilcisi olarak kabul edilen markaların bir bir elden çıkarılması, bu ekonomik kriz döneminde sefalete düşen bir ailenin mücevherlerini satmasına benziyor. Bulgari ailesinin, 4 bin çalışanıyla birlikte bu büyük markanın geleceğini Fransız LVMH'ye teslim etmesini, şirketin başkanı Paolo Bulgari şöyle açıklıyor: "Aile olarak çok büyüdük. Tam beş yıl boyunca bir İtalyan ortak aradık. Hatta azınlıkta kalmaya bile razı olduk, ama maalesef Bulgari'yi alacak bir İtalyan firma bulamadık." Bulgari ailesi, ün ve servetlerini, dedeleri Yunan gümüş ustası Sotirios Bulgaris'e borçlu. Yunanistan'dan gelip Roma sokaklarında gümüş satarak hayatını kazanan ve 1884'te Via Sistina'da ilk dükkanıyla işe başlayan Bulgaris (Voulgaris), 1905'te de iki oğlu Costantino ve Giorgio ile meşhur Via Condotti'de ünlü merkezini açtı. İlk 20 yılda değerli taş, mücevher ve saatler üzerine çalışan Bulgari kardeşler, asıl tarzlarını II. Dünya Savaşı'ndan sonra buldu. Bulgari mağazalarının dünyanın belli başlı şehirlerinde açılması ise 1970'li yıllara denk düşüyor. 1990'lı yıllardan itibaren parfüm ve gözlük sektörüne giren Bulgari'nin, 2000'lerde otel ve resort zincirleri kuruluyor.
Dünya starlarının mücevher markası
Bugün dünyada 360 mağazası bulunan Bulgari, 1995'ten beri de Milano borsasında. Ünlü müşterileri arasında pek çok isim var: Ingrid Bergman, Sharon Stone, Claudia Cardinale, Monica Vitti, Romy Schneider'dan, Anna Magnani, Sophia Loren, Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn, Meryl Streep, Nicole Kidman, Anne Hathaway, Keira Knightley, Julianne Moore ve Jennifer Aniston'ın tercih ettiği bir marka. Madonna ve Tina Turner gibi pop yıldızlarının yanı sıra, Bulgari'nin müşteri portfoyü son yıllarda özellikle Ortadoğu ve Asya'ya doğru genişledi.