Brezilya'nın
bir tek kadınlarının güzel olduğunu kim söylemiş? Kadın moda endüstrisinin tepesindeki Gisele Bündchen gibi, sektörün erkek tarafında da Brezilya'nın seksi imajını 26 yaşındaki Mihaly Martins temsil ediyor. Şimdiye kadar Hugo Boss ve Louis Vuitton gibi markaların da reklam kampanyalarında yer alan Martins, Hatemoğlu'nu çalıştığı pek çok markanın önüne koymuş. Türkiye'nin ilk hazır giyim markası olan ve 90 yıla yakın deneyimini, güncel modaya uyarlayan Hatemoğlu'nun iki sezondur yüzü olan model ile markaya duyduğu sevgiden kadınlara bakış açısına kadar pek çok detayı konuştuk. Öğrendiğimize göre, Hatemoğlu gençleşmeyi aklına öyle bir koymuş ki, Türkiye'de ilk defa h-teen adıyla, 13 yaşındaki erkeklerin giyebilecekleri bir koleksiyon bile hazırlamaya başlamış. Hatemoğlu ile ilgili detayları Mihaly'den dinledik:
- Her modelin sokakta keşfedilmekle ilgili bir hikayesi var. Sizi de mi yolda buldular?
- Öyle de diyebiliriz. Brezilya'da yaşarken, bir arkadaşımın mankenlik ajansıyla yaptığı toplantıya ben de katılmıştım. Toplantı salonunun dışında beklerken, ajans temsilcisi benim de fotoğraflarımı çekmek istedi ve kariyerim böyle başladı.
- Kaç yıldır bu endüstridesiniz?
- Modellik yapmaya başlayalı 11 yıl oldu. İlk işimi aldığımda 15 yaşımdaydım.
- Yakışıklı olduğunuzu o zaman da biliyor muydunuz?
- Yakışıklı m? Kendimi hiç yakışıklı olarak görmedim.
- Kariyerinizin dönüm noktası neydi?
- Bu soruya 'Şu markayla çalışmak,' gibi bir cevap veremeyeceğim. Biraz politik bir cevap olacak ama, çalıştığım her müşteri beni bir adım daha ileriye taşıdı.
- Modayla ilgileniyor musunuz?
- Hayatım kıyafet giyip çıkartmakla geçtiğinden olsa gerek, günlük hayatımda modayla aram hiç iyi değil.
- Günlük hayatınızda ne tip kıyafetleri tercih ediyorsunuz?
- Kıyafetlerin tiplerinden ziyade, rahat olmaları önemli benim için. Marka yerine, giydiğim parçaların materyallerine bakıyorum. Moda endüstrisinde çalışan birinin bunu söylemesi ne kadar doğru bilmiyorum, ama kaliteli kumaşlardan üretilmiş ucuz kıyafetlerin peşine düşerim. Kıyafete büyük paralar vermeye karşıyım.
ERKEK VÜCUDUNU İYİ TANIYORLAR
- İki sezondur Hatemoğlu markasının reklam yüzüsünüz. Markanın ürünleri ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
- Hatemoğlu, erkek vücudunu ve erkek beğenisini çok iyi tanıyan bir marka. Mesleğim icabı, dünyadaki en iyi markaları denediğim için bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Hatemoğlu'nun her parçası üzerime tam oturuyor, işçiliği ve kesimleri çok iyi.
- Normal hayatınızda Hatemoğlu giyiyor musunuz?
- Dediğim gibi, kıyafete büyük paralar vermeyi sevmiyorum, bu yüzden Hatemoğlu tam bana göre. Kaliteli kumaşı, uygun fiyata alabilme lüksü sunuyor. Katılmam gereken açılış ve davetlerde çoğunlukla Hatemoğlu'nun dar kesimli, kısa paçalı takım elbiselerini giyiyorum. Ayrıca, markanın bazı parçalarını daha spor kıyafetlerle kombinleyerek kullanıyorum. Bana sorarsanız, Hatemoğlu'nun kesim ve kumaş kalitesi pek çok dünya markasından daha iyi.
- Kız arkadaş olarak modelleri mi tercih edersiniz?
- Kız arkadaşlarımı 'modeller ve model olmayanlar' olarak ayırmıyorum. Bir kadının dış güzelliği kadar huyu da önemli.
- Bir model deneyimiyle konuşmanız gerekirse, ne tip kıyafetler erkekleri iyi gösterir? Hangi tarzlardan uzak durulmalıdır?
- Aslında olay kıyafetlerde değil, erkeğin kendi vücuduyla barışmasında bitiyor. Özgüven işin son noktası.
MARKAMIZ, MIHALY İLE ÖRTÜŞTÜ
"Geçmişi, Cumhuriyet'in kuruluşuna dayanan Hatemoğlu, 90 yıla yakın zamandır erkek modasını domine eden, yaşlanmayan, dinamik bir marka. Yaş ortalaması 18 ile 55 arasında değişen geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor oluşumuz, Mihaly Martins ile çalışmaya karar vermemizdeki ana sebep oldu. Güçlü ve karizmatik erkekleri düşünerek İtalya'da tasarlattığımız Hatem Saykı serimiz ile genç ve spor görünüm için hazırladığımız html koleksiyonlarımızı müşterilerimize sunmak ve Hatemoğlu'nun sektördeki algısını doğru yansıtmak için, Mihaly'i ikinci kez marka yüzü olarak kullandık. Şimdiye kadar Hatemoğlu gibi erkek giyimde öne çıkan Louis Vuitton ve Hugo Boss gibi markaların da uzun süre yüzü olan Mihaly'in, hem takım elbiseler gibi markamızın güçlü olduğu hem de hafta sonu rahatlığını, şık kombinlerle tamamlanabileceği koleksiyonlarımızı müşterimize doğru bir şekilde yansıtması, bu kararımızın ne kadar doğru olduğunu gösterdi."