Bankalar
birçok müşteri için oldukça sıkıcı yerler olabilir. Oysa kimi zaman müşterilerin banka çalışanlarıyla kurulan diyaloglar öyle samimi bir hal alır ki, bankacılar müşterileri için kız da ister, onların icatlarına destek de verir. Ziraat Bankası'nın Türkiye'nin dört bir köşesinden gerçek insan hikayelerine yer veren yeni TV reklamı tam da bunu anlatıyor. Reklamda bankanın şubelerinin bulunduğu Türkiye'deki 405 noktadan birkaçı olan Rize'den Erzurum'a, İzmir'den Adana'ya birbirinden ilginç insan hikayeleri ve banka çalışanlarının özverisi gözler önüne seriliyor. Reklamda oynayanlar da bankanın çalışanları ve bankanın müşterileri. Biz de Ziraat Bankası Kurumsal İletişim Bölümü Başkanı Ali Kırbaş'la bu ilginç reklamın hikayesini konuştuk.
-
Bu reklam filmi nasıl ortaya çıktı? - Ziraat Bankası'nın insanlarımızın hayatında neden ve nasıl bir yer tuttuğu sorusuna cevap ararken, sahip olduğumuz değerleri yansıtan bir film yapmayı çok önemsedik. Bankamızın dönüşüm süreci devam ederken sahip olduğumuz değerleri de koruduğumuzu belirtmek için kreatif ajansımızla birlikte gerçek hikayeleri kullanmaya karar verdik. İlk storyboard ve senaryo böyle ortaya çıktı.
-
Reklamla vermek istediğiniz mesaj nedir?
- Türkiye'de sadece banka olarak hizmet veren bir kurtuluştan öte bir anlam ifade eden, bulunduğu yerin ekonomisine destek olan, yöre halkının finansal ihtiyaçlarına çözüm bulan, bankacılık sisteminin temel unsuru olan 'kârlılık' anlayışını kimi zaman bir kenara bırakıp, bankanın sahip olduğu gücü yöre halkının hizmetine sunan bir banka olduğumuzun seslendirilmesini istedik. Bankamızın duruşuna paralel olarak, çalışanlarımızın kimi zaman müşterilerimiz için aileden biri gibi olduğunu anlatmaya çalıştık. Bunu gerçek hikayelerle, o hikayelerin gerçek kahramanlarıyla anlatmamız filmleri samimi hale getirirken, hikayenin geçtiği şubedeki çalışanlarımızın ağzından dinletmek samimiyeti çok daha ileri boyuta taşıdı.
-
Bu hikayelerden örnek verebilir misiniz?
- İlk filmimizin başlangıç hikayesinde, Bozcaada şubesi çalışanımızın anlattığı neşeli kız isteme hikayesindeki genç çift, gerçekten nişanlı. Bizi kırmayarak gelin ve damadın aileleri de kız isteme ve düğün sahnelerine dahil oldu. Rize'deki hikayemizde yer alan Bilal Amca'nın marifetinin yalnızca elektrik olmadığını da söylemeliyiz. Patika bir yoldan tırmanılan tepenin üzerine konumlanan ve kendi imalatı olan ahşap evi, hem manzarasının güzelliği hem de Bilal Amca'nın her köşedeki icatları nedeniyle tıpkı bir müze gibi gezilmeye değer bir ev. Diğer filmlerimizde yer alan doğum sahnesindeki karakterler, hediyelik eşya tezgahı sahibi, mısır tarlasındaki traktörün sahibi, hepsi gerçek isimleriyle anlatılan gerçek hikayelerde yerlerini aldılar. Belki o hikaye o anda orada yaşanmadı, ancak çalışanlarımızın bire bir yaşadığı gerçek olaylardan yola çıkıldı.
-
Reklam çekimleri ne kadar sürdü?
- Ön hazırlıklarına haziran ayında başladığımız çekimlere ağustos ayında başlandı. Yaklaşık bir buçuk ay sürdü çekimler. 'Bu iller nasıl seçildi?' derseniz, seçimimizin tüm Türkiye'yi temsil etmesini istedik. Hal böyle olunca Erzurum'a da gittik, İzmir'e de, Adana'ya da, Nevşehir'e de, Rize'ye de. İstedik ki bankamız nasıl tüm yurtta yaygın ise, filmler ve hikayeler de ülkenin dört bir köşesinden olsun.
- Hangi reklam şirketiyle çalıştınız nasıl ilerlediniz?
- Reklam kampanyamız için bankamız kreatif ajansı Happy People Project ile birlikte projenin başından itibaren her aşamada birlikte yol aldık, uyum içerisinde çalıştık. Ajans başkanlarımız Yaşar Akbaş, Orçun Onural ve Emel Göker, yaklaşık bir buçuk ay süren çekimlerin her aşamasına katıldı. Paylaşımlarımızın, işimizin samimiyetini ekranlara yansıtabildiğimizi düşünüyorum. Kampanya döneminde en büyük destekçim olan, büyük katkı ve özveri isteyen sürecin organizasyonunda görev alan, kendi ekip arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür etmekten mutluluk duyarım.