Narenciyenin başkenti olarak tanınan Antalya'ya, portakal çiçeğine sahip çıkan Adana rakip oldu. Adana Belediyesi'nin, Seyhan Belediyesi ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarının desteğiyle düzenlediği 1. Portakal Çiçeği Festivali geçen hafta gerçekleştirildi. Yaklaşık 15 bin kişinin katıldığı festivaldeki görkemli kortej ve dans gösterileri, yurtdışındaki festivalleri aratmayan görüntüler ortaya çıkardı. Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt'un girişimiyle düzenlenen festival için nisan ayının seçilmesinin de bir nedeni var. Çünkü bu mevsimde kış soğuğu, kentte yerini 'portakal gibi turuncu' bir sıcağa bırakıyor ve yazın kavurucu sıcağı bastırmadan önce her türlü etkinliğe uygun bir ortam yaratıyor. Görünen o ki, festival önümüzdeki yıllarda Altın Koza Film Festivali'yle birlikte Adana'nın en önemli etkinliklerinden biri olmaya aday. Başka şehirlerde yaşayan Adanalıların da kilometrelerce yol teperek festivale katılmış olması, bunun başlıca göstergelerinden biri.