Böbrek taşına karşı limonata

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati : 26.04.2010 12:58
    Güncelleme : 26.04.2010 13:11

Yaz aylarının en lezzetli ve serinletici içeceklerinden olan limonatanın, böbrek taşı oluşumuna karşı da etkili olduğu bildirildi.

İtalyan La Stampa gazetesinde yer alan habere göre, San Diego'daki California Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma, limonatanın böbrek taşlarının oluşumuna karşı önleyici olduğunu ortaya koydu.

Bol miktarda sıvı tüketmenin zaten böbrek taşı oluşumunu engellemek açısından önemli olduğunu vurgulayan Roger L. Sur ve ekibi, özellikle de limonatanın, içerdiği bol miktardaki sitrat sayesinde böbrek taşına karşı etkili olduğunu belirtti.

İki litre suya yaklaşık 113 gram limon suyu katan araştırmacılar, elde ettikleri limonatayı her gün bir grup böbrek taşı hastasına içirdi. Araştırmacılar, zamanla bu kişilerdeki böbrek taşı oluşumu oranının 1,00'dan 0,13'e gerilediğini gözlemledi.

Böbrek taşı rahatsızlığı çekmiş kişilerde 5-10 yıl içinde tekrar taş oluşması olasılığının yüzde 50 olduğuna dikkati çeken bilim adamları, araştırma sonuçlarının bu açıdan önem taşıdığını da sözlerine ekledi.

kalan karakter 460

SEMİH2323 SEMİH2323 // ELAZIĞ

Öğrenmem İyi Oldu Teşekkürler.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 29.04.2010 17:29
sr2001 sr2001 // İSTANBUL

her gün yeni bir şeylerin faydası ortaya çıkıyor.öğrenmiş olduk limonatanında faydasını

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 26.04.2010 18:16
eray 7665 eray 7665 // IĞDIR

Limonata çok güzel bir içecek,hele yaz günlerinde.Ama börek taşı düşürdüğüne pek inanmıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 26.04.2010 17:19
Dr.Tan Alkan Dr.Tan Alkan // İSTANBUL

Limonata Sıcak yaz gunlerının es serınletıı ıcecegı.Ama Limonatanın Böbrek Tası düşürmesıne yardımcı olduggunu yenı ögrenıyorum.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 26.04.2010 16:25
aquaturk haber su ürünleri aquaturk haber su ürünleri // İSTANBUL

Çok güzel bir araştıma ancak limon suyu yada limonatayı zaten uyguluyordum. Bunun iyi olduğunu yeni öğrenmişler.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 26.04.2010 15:58

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Dünya Haberleri
Diğer Dünya Haberleri
Sahibini yangından kurtardı
Güney ve Kuzey Kore savaşın eşiğinde
Muttaki UAEK başkanıyla buluştu
Türk profesörün oğluna işkence iddiası
Avusturya ve Macaristan oy kullandı
Kasırga can aldı
5 yaşında kahraman oldu
Irak'ta fabrikada patlama: 5 ölü
Seksi yıldızların kardeşleri
Avatar'dan bir rekor daha
Yine 'Büyük Felaket' dedi
Dışişleri Bakanlığı: Esefle karşılıyoruz
'Eylemler normalleşmeyi zora sokar'
ABD'nin yeni Irak planı
Carla'ya yüklü bağışa sinirlendi
İki Türk hayat kadınıyla basılan Alman aktöre şantaj
Nargileye karşı dozerli savaş
'Kara kutu açılsın söylentiler bitsin'
Obama, "Soykırım" demedi
Uzay'da 20. yılı
Çirkin protesto
Bu kez TIR kovaladılar
İşte Obama'nın en büyük zaafı
Endonezya'da deprem
Washington biliyordu
Korsanlar hakim karşısına çıktı
Sibel Kekilli "Lola"yı kazandı
Kazada aynı aileden 30 kişi öldü
Meksika'da polise pusu: 7 ölü
'Atina ziyareti tarihi önemde'
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol