Türkiye'nin
otel ve tatil köyü işletmelerinde konaklayan yerli müşterilerin internette paylaştıkları şikayetler Yaşar Üniversitesi (YÜ) akademisyenlerinin araştırma konusu oldu. Pekin'de gerçekleştirilecek uluslararası konferans ICEEIM'den davet alan sıra dışı araştırmada 'odamdan kurbağa çıktı', 'otelde ordu disiplini var', 'personel odasında kaldık', 'her gün tavuk yedik' gibi güldüren şikayetler de ortaya çıktı. Yaşar Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ferika Özer Sarı ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Özlem Alikılıç ve Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ferah Onat Türkiye'nin çeşitli otel ve tatil köylerinde hizmet alan Türk müşterilerin 'sikayetvar.com' isimli internet sitesinde paylaştıkları şikayetler üzerine kapsamlı bir çalışma gerçekleştirdiler. Elektronik şikayetlerin doğru değerlendirilmesine dikkat çekmek amacıyla gerçekleştirilen araştırmada müşterilerin en çok sırasıyla oda sorunları, genel temizlik, personel kabalığı, düşük hizmet kalitesi, yanıltıcı reklam ve vaat edilen hizmetlerin sağlanmaması konularında şikayette bulundukları tespit edildi. Araştırmayı değerlendiren akademisyenler, "Yaptığımız araştırmada 397 şikayeti ve bu şikayetlerin yüzde kaçına cevap verildiğini inceledik. Günümüzde tüketiciler tatile çıkmadan önce şikayet siteleri ve bloglardan faydalanıyorlar. Pek çok kişi memnuniyetsizliklerini bu sitelerde dile getiriyor, bu da tercihleri olumsuz etkiliyor"diye konuştular.