Yeni projeler var mı?
- G.T: 2011'de İsveç ve Finlandiya var. Hollanda artık devam ediyor. Almanya'da belki yeniden bir çalışma yapabiliriz. Fransa zaten şu an sürüyor.
- Her ülkede isim değişiyor mu?
- G.T: Evet. Mesela Fransa'daki Türk Mevsimi. Almanya'da ilk kez Şimdi Now diye yaptık ama Hollanda'da bu ismin tutmayacağını düşündüğümüz için Turkey: Now yaptık. Avusturya'daki ise Spot on Turkey.
- D.O: Viyana'da zaten Spot On diye bir festival vardı. Bizim Turkey Now festivalimizle birleşince bu isim ortaya çıktı. Yani her gittiğimiz şehirde çalıştığımız kurumlara ve oradaki ortama göre yeni bir şey üretiyoruz.
- G.T: O ülkelerdeki kültür-sanat operatörleriyle, belirli bir çalışma kültürü ve disiplini de geliştiriyoruz. Mesela Almanya'da tam 18 değişik kültür-sanat kurumuyla çalışmışız. Her biriyle başka türlü bir ilişki, her birinin başka türlü bir talebi var. Ve bu kültürel network'ün de Türkiye'ye yararı var. Yani aslında soru şu: Türkiye'nin mevcut dünya kültürüne katkısı nedir? Bu soruyla ilgili cevaplar işte bunlar.
- Peki buna o ülkelerin basınının ilgisi nasıl oldu?
- D.O: Aslında ülkeden ülkeye değişiyor bu. Orada yaşayan Türklere göre izlenim ediniyorlar genellikle. Avusturya'da ilginç bir şekilde çok güzel karşıladılar ve güzel şeyler yazdılar. Ama şunu gördük, hiçbir şey bilmiyorlardı. Zaten tarihten dolayı çok önyargılılardı ve kapalılardı önce. Ama sonradan çok güzel karşıladılar.
- G.T: Şunu çok rahat görüyoruz: Fransa, Almanya, Avusturya, Hollanda... Bu ülkelerde Türkiye'den giden işçi nüfusu çok fazla. O yüzden Türkiye'yle ilgili imaj, gündelik hayatta gördükleriyle birebir örtüşüyor. Ve o nedenle de, 2000'li yılların Türkiyesinde ne oluyor, pek bilgi sahibi olmuyor insanlar. Türkiye'nin çok çeşitli yüzleri var, onlar bir tanesini görüyorlar. Biz diyoruz ki "99 tane yüz daha var, işte onlardan birkaç tanesi de bunlar..."