Kısmet ve Sadun Boro Türk amatör denizcisinin iki büyük idolüdür. Usta denizci, eşi Oda Boro ile birlikte 1965 yılında çıktığı yelkenle dünya turunu 1968 yılında tamamlamıştı. Yolculuğun önemli kahramanlarından biri de yüzde 100 yerli yapımı olan, Türk bayraklı Kısmet yelkenlisiydi. Kısmet, o günden bu güne kadar bir okyanus ötesi yolculuk daha yaptı ve hâlâ denizlerde... Ancak ahşap olduğu için giderek bakımı daha zorlaşıyordu, ayrıca Sadun Boro, artık kamarasına inip çıkması kolay kendi deyimi ile daha 'düzayak' bir tekne istiyordu. Sonunda da onu buldu: Son Bahar... Kısmet'in Koç Müzesi'ne devri için gereken organizasyonu da aynen yelkenlinin dünya turunda olduğu gibi yine basın ve denizcilik dünyamızın duayeni Necati Zincirkıran yaptı. Üçlü Setur Kalamış Marina'da buluşup bu devir için el sıkıştı. Yapılan programa göre son anda bir değişiklik gerekmezse Kısmet yatı, haziran ayında Bodrum'dan yola çıkarak İstanbul'a gelecek. Teknenin son yolculuğunda tekneyi yine Oda ve Sadun Boro çifti kullanacak.
KISMET: Çift direkli "keç arma*". Kısmet yatı 10.5 metre boyunda, 3.30 metre enindedir. Ünlü tasarımcı Atkin'in Norveç'in pilot teknelerinden esinlenerek çizdiği proje ile Athar Beşpınar'ın atölyesinde İstanbul Salacak'ta yapılmış.
*
Keç 'Ketch': Çift direkli bir arma düzeni. Ön direği uzun, arka direk kısadır ve bu direk, dümen iğneciğinin önünde yer alır.
SON BAHAR: Prout marka çift gövdeli (Katamaran) bir yat olan Son Bahar 12 metre boyunda bir yelkenli. Çift makinesi var. Katamaranlarda iki gövde arasında yer alan salon ve dışarıdaki kokpit bölümü tamamen düz bir platformun üzerinde bulunduğu için, teknede yaşam ve hareket kolaylığı sağlıyor. Ayrıca katamaranlar, kullanma alanları son derece geniş olduğu için de tercih ediliyor.