CHP'nin 33'üncü olağan kurultayında genel başkan seçilen Kemal Kılıçdaroğlu, kurultayda yaptığı konuşma kadar giydiği gömlekle de uzun süre medyayı meşgul etti. 495 TL değerinde olduğu iddia edilen, beyaz zemin üzerine mavi çizgili gömleğin markası Etro'ydu. Gömlek o kadar dile dolandı ki; gözler, meraklısının çok iyi bildiği, 42 yıllık İtalyan markası Etro'ya çevrildi. Hatta marka, Türkiye'deki tanıtımlarına katkıda bulunduğu için CHP Genel Başkanı'na teşekkürlerini sundu. İtalyanca karşılığı 'stil' olan Etro, aslında Kemal Kılıçdaroğlu gibi giyimiyle iddiasız olmayı tercih edenlerin değil; farklı olmayı, rengi ve çılgınlığı sevenlerin vazgeçemediği bir marka. Etro, canlı ve iddialı renklerle desenleri karıştırmadaki ustalığıyla biliniyor. Markanın simgesi ise; pegasus, yani uçan at.
RUHU ÇILGIN
1968 yılında Gimmo Etro'nun kurduğu marka kapsamında; kadın-erkek giyimi, aksesuvar, ayakkabı, deri ürünleri, parfüm ve ev tekstili koleksiyonları yer alıyor. 'Kalite ve tasarımın doğru üretim teknikleriyle buluştuğu marka' olarak tanımlanan Etro'nun 2010 Yaz Koleksiyonu, markanın 'çılgın' ruhunu gözler önüne seriyor. Etro denince akla gelen ilk şeylerden biri de; şal deseni. İlk kez 1981 yılında kullanılan şal deseni, o yıldan itibaren hazırlanan her koleksiyonda mutlaka kendine yer buluyor. Bu gelenek, 2010 ilkbahar ve yazı için hazırlanan koleksiyonunda da geçerliliğini koruyor.
ŞAL DESENİ VAZGEÇİLMEZ
Özellikle erkekler için hazırlanan koleksiyonda; rengarenk şal desenlerine sahip pantolonlar dikkat çekiyor. Kemal Kılıçdaroğlu'nu böyle bir pantolonla düşünmek imkansız gibi bir şey ama farklı olmayı seven erkekler, bu pantolonları severek giyiyor. Hatta üzerine giydikleri tek renk ve klasik kesimli bir ceketle bu pantolonlara resmi bir hava vermeye çalışanlar da yok değil. Etro'nun simgesi haline gelmiş şeylerden biri de; gömlek yaka ve kol manşetleri içinde renkli kumaşların kullanılması. Bir de koleksiyonlarda motifler büyük yer tutuyor. Anlayacağınız üzre; renk ve motif bu marka için her şey demek. Bu da, çılgınlığı ve renkliliği seven herkes için markayı vazgeçilmez yapıyor.
İDDİALI OLMAYI SEVENLER İÇİN
Etro, 2010-11 Sonbahar/Kış'ı için hazırladığı koleksiyonda, erkekleri yine çok farklı kılıklara sokacak. Tanıtımı geçtiğimiz haftalarda düzenlenen bir defileyle yapılan koleksiyonda, özellikle ilginç kesimli pantolonlar dikkat çekiyor. Koleksiyonda aksesuvarlar da önemli bir yer tutuyor. Örneğin klasik bir pantolon üzerine giyilen tozluklar, biri siyah biri mor renkte olan makosen ayakkabılar yine 'iddialı' erkeklere hitap ediyor.