Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Geleceğin Aslanı

Festival filmlerini yorumlamaya devam: Seren Yüce'nin yazıp, yönettiği, Venedik Film Festivali'nde Geleceğin Aslanı ödülünü kazanan Çoğunluk, minimalist tavrına rağmen etkileyici bir film. İnsanların çoğunluğa uymalarının onları nasıl sürü üyesi olmaya zorladığını anlatıyor. Son derece duygusuz ve monoton bir hayat süren Merthan günün birinde bir Kürt kızına aşık oluyor. Ama babası "Onlar bizi bölmek istiyor, çabuk terk et o kızı" deyince, çoğunluğun emrine itaat edip yeniden o gri hayatına dönüveriyor. Bence bu film için uzun metraj çalışmaya gerek yoktu. Kısa metraj bir çalışmayla da söylenmek istenen anlatılabilirdi. Hem de çok daha vurucu bir dinamizmle... Film, kendi için olmasa da yönetmeni Seren Yüce adına umut vadediyor. Yani Geleceğin Aslanı ödülü boşuna değil. Daha önce Binbir Gece dizisinde yine hayırsız evlat olarak izlediğimiz genç oyuncu Bartu Küçükçağlayan rolü gereği gri ama performansı açısından çok parlak bir oyunculuk ortaya koymuş. Settar Tanrıöğen ise bu filmdeki performansıyla şimdiden benim En İyi Yardımcı Aktör adaylarımdan biri oldu. Konuk oyuncu gibi bir görünüp bir kaybolan Erkan Can ise her karede bas bas değil, için için "Ben oyuncuyum" diye haykırıyor...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA