Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

50 yıldır Ajda Pekkan'ın çok satması kabızlık!

Milliyet'in MÜ- YAP'ın verilerine dayandırdığı habere göre; Ajda Pekkan, Sezen Aksu ve Nilüfer, 2011'de albümü en çok satılan ilk üç sanatçıymış...
Üçünün yaş ortalaması 59.3...
Yaşla albüm satışlarının tabii ki bir bağı olamaz ama Ajda 50, Sezen ile Nilüfer de 40 yıldır şarkı söylüyorlar ve hâlâ zirvedeler!
Üçü de müzik tarihimize damgasını vurmuş isimler olabilir ama hep zirvede kalmaları müzik piyasamız açısından düşündürücü...
" Gençlik artık şarkıları internetten indiriyor" diyenler olacaktır. Evet Ajda, Sezen ve Nilüfer; albüm satışlarında aynı başarıyı internette yakalayamamışlar ama orada da durum karışık. O listede de genç popçu ve rock'çılar yok!

BASININ DA PAYI VAR
MÜ-YAP'ın açıkladığı 2011 yılının ilk dokuz ayında, en çok indirilen şarkılar listesi şöyle:
Birinci, Gülben Ergen ve Mustafa Sandal'ın 'Şıkır Şıkır' düeti.
İkinci de bir düet; Sibel Can ve Kenan Doğulu'nun 'Seyyah'ı.
Üçüncü ise Rafet El Roman'ın 'Sevgiye Zaman Ver' şarkısı...
Şimdi bu isimler, Ajda-Sezen- Nilüfer üçlüsüne göre daha gençler ama müzik piyasasına göre de çıtır değiller, hepsi orta yaştalar.
Özetle müzik sektöründe bir anormallik yaşanıyor. Korsan yüzünden sektörde kriz var ama bu kriz dünyada da var.
Ancak dünyadaki yeni ve genç sanatçı trendi bizde yok! Yeni yıldızlar üretemiyoruz...
Hep aynı isimler, aynı yüzler... Bu olumsuzlukta basının da payı var, daha çok yeni isimler parlatmalıyız...
Bazı sanatçılar polemik üretme çiftliği. Biz de en kolay yolu seçip polemik çıkaranları haber yapıyoruz.

KES-YAPIŞTIR KISIRLIĞI
Halbuki ABD'deki şov ve medya sektörü bu işin matematiğini çözmüş. Efsane isimleri tabii ki unutmuyorlar ama sürekli olarak piyasaya yeni isimler sürüyorlar.
Bu da sirkülasyonu hızlandırıyor; insanlar dönüp dönüp Ajda Pekkan dinlemek yerine, yeni isimleri deniyorlar.
Yüzlerce yeni isimden her yıl birkaç yıldız bile çıkarmaları onlar için yeterli.
Bu sirkülasyon bizde de yaşansa, inanın gazeteler bile daha çok satar!
Tabii basının da desteği bir yere kadar...
Özel TV kanalları ve radyolarının 90'lı yıllarda yarattığı sinerjiyi ne yazık ki, internet yaratamadı.
Ee kes-yapıştır zihniyetinin üretimsizliği de budur!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA