5 günlük hava durumu
20 Eylül 2011 Salı
seçim

Bugün olsa

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 20.09.2011  09:14
    Güncelleme : 20.09.2011  11:42

SDE’nin Siyasi Durum Araştırması, 12 Haziran lerinden bu yana geçen 3 ayda AK Parti’nin oyunu artırdığını ortaya koydu.

AK Parti'nin oyu yüzde 54.7 SDE'nin Siyasi Durum Araştırması, 12 Haziran lerinden bu yana geçen 3 ayda AK Parti'nin yüzde 49.9 olan oy oranını yüzde 54.7'ye yükselttiğini gösterdi. CHP, MHP ve BDP oylarında ise düşüş yaşanıyor.

AK PARTİ'NİN OYLARI YÜKSELİYOR

STRATEJİK Düşünce Enstitüsü'nün (SDE) Siyasi Durum Araştırması: Eylül 2011 araştırmasında 12 Haziran seçimlerinin üzerinden geçen üç ayda AK Parti'nin oyunu artırarak yüzde 54.7'ye yükseldiği, muhalefetteki CHP, MHP ve BDP'nin ise oylarının düştüğü ortaya çıktı. SDE'nin 6-10 Eylül arasında 12 ilde 2 bin 72 kişiyle gerçekleştirdiği araştırmada, her üç vatandaştan ikisinin Türkiye'nin dış politika performansını olumlu bulduğu belirlendi.



Araştırma MHP ve CHP'lilerin de hükümetin dış politikasını desteklediğini ortaya koydu. MHP'lilerin yüzde 60,8'i ve CHP'lilerin ise yüzde 48,2'si hükümetin dış politika performansını başarılı buluyor. Hükümetin İsrail politikasına verilen destek ise yüzde 66,3 oranında bulunuyor. CHP'lilerin yüzde 50,5 ve MHP'lilerin yüzde 55,5'i de hükümetin İsrail politikasının doğru olduğunu düşünüyor. Toplumun üçte ikisi de yani yüzde 62,9'u, Birleşmiş Milletlerin Mavi Marmara raporuna karşı Hükümetin tepkisinin doğru olduğunu düşünüyor. Bu konuda da her iki CHP ve MHP seçmeninden biri hükümeti destekliyor.

PKK İLE KÜRT SORUNU AYRIDIR

Araştırmanın en çarpıcı sonuçlarından biri halkın PKK ile Kürt sorununu farklı algıladığını göz önüne sermesi oldu. Araştırmaya göre toplumun büyük çoğunluğu yüzde 43,9 ile terör-PKK sorununu en büyük mesele görüyor. Toplumun yüzde 3,4'ü ise Kürt sorununu en önemli mesele olduğunu düşünüyor. Toplumun yüzde 28,1'i hükümetin terör karşısındaki tutumunu genel olarak "olumlu" bulurken, yüzde 26,5'i "kısmen olumlu", yüzde 41,4'ü de "olumsuz" buluyor.



PARTİLERİN TERÖR KARŞISINDAKİ TUTUMU

CHP'nin terör karşısındaki tutumunu "olumsuz" bulanların oranı yüzde 56,2 iken, MHP'nin terör karşısındaki tutumunu "olumsuz" bulanların oranı yüzde 54,8. CHP'li de MHP'li de mutlu Araştırmaya göre toplumun yüzde 90'a yakını hayatından memnun. Yüzde 46,1'i kendisini "mutlu", yüzde 40,1'i de "kısmen mutlu" hissederken, mutsuzların oranı 13,8. AK Partililerin yüzde 90,1'i, CHP'lilerin yüzde 82'si ve MHP'lilerin ise yüzde 83'ü kendisini mutlu hissediyor.

MUHALEFET OY KAYBEDİYOR

"Bugün milletvekili seçimi olsa hangi partiye oy verirsiniz" sorusuna verilen cevaplar, 12 Haziran 2011 Genel Seçimleri'nde çıkan sonuçlarla kıyaslandığında, AK Parti'nin oylarında genel bir artışın yaşandığını, CHP, MHP ve BDP'nin oylarında ise düşüş olduğunu gösteriyor. AK Parti'nin, olası bir seçimde oyların yüzde 54,7'sini alacağı belirlenirken, CHP'de yüzde 1,1'lik, MHP'de yüzde 2,2'lik, BDP'de ise yüzde 1'lik bir düşüş gözlemlendi. Yeni bir anayasa şart Toplumun yaklaşık üçte ikisi yani yüzde 66,4'ü Türkiye'nin yeni bir anayasaya ihtiyacı olduğunu düşünüyor. Yine toplumun yüzde 54'ü, Meclis'in yeni bir anayasayı yapmaya muktedir olduğu düşüncesini taşıyor. "Yeni anayasada vatandaşlık tanımı yeniden yapılmalı mıdır" sorusuna verilen cevap da dikkat çekici. Katılımcıların yüzde 46,8'i "evet", yüzde 33,1'i ise "hayır" cevabı veriyor.

Etiketler :

kalan karakter 460

serkan-izmir serkan-izmir

türkiye'nin hepsi ak partiye oy verse, oy oranı %99.9999 olsa o kalan %0.00001 ben olacagım...

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır52
cevapla 20.09.2011 10:31
Akar Akar

İşte benim kazma hemşehrim. Mantıklı insanların mantıksız yönetim çağırdığı orijinal memleket İzmir. 20 senedir kendini 3. büyükşehirden 13. büyük şehir olma yolunda eriten memleket İzmir. Eskinin çağdaş, bugünün çağdışı memleketi İzmir. Bunu ancak İzmirliler anlayabilir.

Karşıyakalıyım, Yıllar'da oturuyorum AKP karşısında sola oy verenler bugüne kadar CHP'den İzmir için ne fayda gördü? Dün SHP, DSP bugün CHP başkanlarınız ne hizmet verdi yeşillkten başka?

AKP'li değilim, AKP'ye oy veriyorum. Belediyede ise partiye değil, kimin iş yapacağına inanıyorsam ona oy veriyorum. İzmirlinin bunun farkını anlaması nedense çok güç.

Türkiye'nin refah ve medeni geleceği particilikte değil, hizmet ehlinin elinde.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır19
cevapla 20.09.2011 14:20
tamer tamer

vay be ne delikanlılar varmış ülkede

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır19
cevapla 20.09.2011 13:04
oğuz oğuz

evet bu kafa yüzünden izmir hala kocaman bir köy bravo sana

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır19
cevapla 20.09.2011 12:31
sevgi sevgi

arkadaş sen izmirlisin ya doğaldır bu fikirlerin.size bebekliğinizden itibaren aşılıyorlar ya:"izmir =sol seçmen=islam dini harici bütün dinlere sınırsız höşgörü,islamı ise sınırlayabildiğin kadar sınırla" dimi.o yüzden normal karşılıyorum akp ye oy vermemeni.ama üzgünüm senn için çünkü bu ülkede sol bi partinin iktidara gelmesi imkansız gibi birşey.hazmetmeye çalış:)))

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır19
cevapla 20.09.2011 11:13
cuneyt cuneyt

izmir neden hala geriye gidiyor hala anlamışsın anlaşılan.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır18
cevapla 20.09.2011 11:13
sevgi sevgi

arkadaş izmirlisi ya normal bu beklerim senden..hani "izmir=sol seçmen=islam haricindeki dinlere sınısız hoşgörü islamı isesınırlayabildiğin kadar sınırla" bu üçlüyü çocukluunuzdan itibaren aşılıyolar dimi size...hımmm ewet anlıyorum o zaman seni...:)

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır19
cevapla 20.09.2011 11:04
Ümran111 Ümran111

İyi olan kazanıyor ama sonunda kıskançlık krizine giriyo muhalefet...Adnan mendereste %60 aldı ve çekemeyenler tarafından asıldı malesef.. Allah başbakanımızı korusun hep başımızda dursun inş....

Aynı Görüşte misiniz?
evet28
hayır23
cevapla 20.09.2011 10:18
Ãœmran111 Ãœmran111

bişeyin dörtdörtlük olması imkansız, doğruları daha fazla akpnin... (Adnan Menderes paradan inönünün resmini çıkarıp Atatürkün resmini tekrar bastırmıştı zamanında, işte bu gibi küçük olaylar yüzünden asılmıştı.)

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır19
cevapla 20.09.2011 11:26
İHSAN İHSAN

tebrik ederim en azından bir safın var .ama uygun mu tartışılır

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır28
cevapla 20.09.2011 10:57
ekabir51 ekabir51 // BURSA

Bunun tek nedeni var, insanlar uyanıyor, boş polemikler, desteksiz ithamlar, duymak istemiyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet23
hayır21
cevapla 20.09.2011 10:40
ismail ismail

zengin ülkeler bizim sahip cıkamadıgıız osmanlı yönetim sistemi olan eyalet sistemini calmıslar bızım zaman gececegimiz merak edıyor en ıcten dileklerimle arzuluyorum unut mıyalım hanımlar baylar bu ulkenın gerceklerınden bırısıde bu ulkede 20 mıllyona yakın kurt vatandaslarımızın yasaması diger azınlıkları saymıyorum bıle cesıtlılıgımız bızım zengınlıgımız degılmı ı halde zengınlıgımızden neden utanıyoruz zengınlıgımızle gurur duymanın zamanı gelmedı...!

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 31.03.2012 17:57
ali ali

korler sagirlar birbirini agirlar durumu

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 25.11.2011 12:03