5 günlük hava durumu
15 Mayıs 2012 Salı

Atanamayan öğretmen aile danışmanı olacak

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, atanamayan öğretmenler ile iletişim, sosyoloji, psikoloji mezunu 30 bin kişiden aile danışmanı ordusu kuracak Pilot uygulaması başlayan çalışmada hedef, yoksulluğu azaltmak, ailenin maddi ve manevi gidişatını yakından takip etmek

Aile bütünlüğünün korunması, aile içi şiddetin önlenmesi ve yardıma muhtaç ailelere düzenli destek sağlanması amacıyla "her aileye bir sosyal danışman" sloganıyla hayata geçirilen programın ayrıntıları belli oldu. 2012-2017 yılları arasında 30 bin aile danışmanını göreve başlatmayı hedefleyen Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, bu alımlarda önceliği atanamayan öğretmenlere, iletişim fakültesi mezunlarına ve sosyoloji, psikoloji gibi alanları bitirenlere verecek. Danışmanlar, ortalama 2 bin lira maaş alacak.

İKİ İLDE PİLOT UYGULAMA
Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü'nce alt yapısı tamamlanan Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP) ile aile hekimliği uygulamasına benzer bir yapıda vatandaşlara "hane" odaklı sosyal danışmanlık sağlanacak. Bu kapsamda ilk pilot uygulama Kırıkkale ve Karabük'te hayata geçirildi. Hacettepe Üniversitesi'nde eğitim alan yaklaşık 400 danışman, durumu "riskli" olarak belirlenen ailelerle görüşmeye başladı.

30 BİN DANIŞMAN

ASDEP ile birlikte başta atanamayan öğretmenler olmak üzere çok sayıda kişiye de istihdam kapısı aralanacak. Aile Bakanlığı, ihtiyaçlar doğrultusunda 2017 yılı sonuna kadar 30 bin aile danışmanını göreve başlatmayı hedefliyor. Bakanlık, aile danışmanlarını öğretmenler, iletişim fakültesi mezunları ile sosyoloji, psikoloji, iktisat gibi alanları bitirenler arasından seçecek. KPSS puanlarına göre alınacak danışmanlar öncelikle teorik ve pratik eğitime tabi tutulacak. Aile Danışmanları yaklaşık 2 bin lira maaşla göreve başlatılacak.

600 aileye bir danışman

Her bir aile sosyal danışmanı ilk etapta 600 aileden sorumlu olacak. Aileler için tek tek formlar tutacak olan danışmanlar, ailenin maddi ve manevi gidişatını yakından takip edecek. Özellikle yoksulluğu tespit edilen aileyle ilgili bildirimleri de üstlenecek olan danışmanlar, hak temelli, düzenli, süreli, geçici yardımlar olarak çeşitlendirilen sosyal yardımların, aileye istihdam sağlandıkça kademeli azaltılmasını sağlayacak. Aile içinde yaşanan sorunlarda yol gösterici olmakla beraber, aile fertlerinin geçim durumları, içinde yaşadığı şartlar da düzenli olarak izlenecek. İşsiz olanlara İŞKUR ortaklığında istihdam olanaklarının yaratılması sağlanacak.

613 BİN AİLE RİSKLİ GRUPTA
Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü'nün saptamalarına göre, sosyal yardım alan 3 milyon ailenin 613 binine "yoğun hizmet" götürülmesi gerekiyor. İlk etapta başlayacak olan aile sosyal destek uzmanlarının da birinci önceliğini bu 613 bin aile oluşturacak. Her gün ilgilenilmeyi gerektiren ailelerin sayısı ise 70-100 arasında hesaplandı.

kalan karakter 460

duyarlı duyarlı

bu memlekette üniversiteyi bitiren sadece öğretmelermidir ki gündemde hep onlar var mühendisler.iktisatçılar işletmeciler bu ülkenin insanları değil mi ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet48
hayır65
cevapla 15.05.2012 11:28
Filiz Karayılan Filiz Karayılan

İktisat işletme mezunu hiçbir zaman devlette öğretmen olamadı. Tam da onlara göre bir görev. Ailenin maddiyatından bahsediliyor. İktisatın tanımını bir bilseniz böyle yorumlar yapmazsınız......

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır30
cevapla 28.07.2012 16:40
jackal jackal

o muhendısler iktısatcılar işletmeciler şuan öğretmenlerin yerinde olduğu için olabilir mi...

Aynı Görüşte misiniz?
evet123
hayır19
cevapla 18.05.2012 09:11
öncelikle teorik ve pratik eğitime tabi tutulacak. öncelikle teorik ve pratik eğitime tabi tutulacak.

atanamayan öğretmenler ile sosyoloji psikoloji mezunları aynı işi yapacak. Aile ile ilgisi olmayan her öğretmeni atayın böyle. Çok iyi hizmetlerde bulunurlar!

Aynı Görüşte misiniz?
evet51
hayır58
cevapla 28.07.2012 12:03
AŞKIM İÇİN:) AŞKIM İÇİN:)

esra o kadar kendimi geliştirdim diyip durmuşsun ama aile kurumuna gelip unsur diyiyorsun oldu mu bu şimdi:)

kardeşlerim kusura bakmayın ve lütfen bırakın da herkes uzman olduğu alanda işini yapsın
sosyologlar onlarca saat aile sosyolojisi dersi ileitişim dersi kurumlar sosyolojisi dersi siz gelip atanın diye mi aldı mat fizik kimya ne biliyim işte öğretmen ve aile danışman ne alaka allah aşkına eyvallah anlıyorum hepimiz işsiziz ama kalkıp meşrulştrnayn

Aynı Görüşte misiniz?
evet46
hayır9
cevapla 08.10.2012 03:52
esra esra

ben de eğitim fakültesi mezunuyum aynı zamanda işletmeyi açıktan bitirdim ve de sağlıklı iletişim, beden dili, diksiyon eğitimleri aldım,kısacası kendimi geliştirdim aynı şekilde benim gibi olan birçok öğretmen arkadaşım var..bu işi kim en güzel yapacaksa Allah ona nasip etsin ne diyelim..sonuçta aile bu ..çok önemli bir unsur..dediğiniz gibi keşke herkes kendi işini yapsa ama burası Türkiye..!..

Aynı Görüşte misiniz?
evet40
hayır12
cevapla 06.09.2012 17:19
ayşe ayşe

zamanında eğitim fakültesi olmayanlarda öğretmen oldu onlar iyi öğretmen olabildilerse merak etme öğretmenlerde bu işi başarır

Aynı Görüşte misiniz?
evet61
hayır16
cevapla 15.08.2012 17:56
ssylg ssylg

4 yıl boyunca sosyoloji bölümü okurken her dönem aile sosyolojisini gördük ve öğrendik. şimdi aile danışmanına öğretmen yada iibf mezunları alınması oldukça mantıksız olur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet63
hayır40
cevapla 28.07.2012 09:55
sistemsel sistemsel

bu ülkede sürekli bi çekişme var üniversitelerdeki eğitim denilen şey başlı başına tartışmalı kim alanında doğru dürüst bilgiye sahip ki sosyoloji denilen bölüm işletmede yan alan olarak alınabiliyr anadolu üniv.sağolsun yoldan geçeni iibf mezunu yapıyr öğretmen yetştiren eğitim fakülteleri desen köy endüstrilerinde okusalar daha bilgili kpss denilen sınav bu ülkenin zeka seviyesini ölçecek en son sınav milletce herşeye verilecek bi cevabımız var

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır7
cevapla 30.08.2012 21:47
gerek yok gerek yok

o kadar yüksek puanla pdr kazanıp 4 yıl boyunca çok ağır görenlerin yerine rehber öğretmen olurken sesiniz çıkmadı ama...

Aynı Görüşte misiniz?
evet38
hayır18
cevapla 05.08.2012 00:18
Mef Mef

Zamanında ziraat fakültesi mezunları nasıl öğretmen oldularsa, öğretmenlik mezunu olanlarda bu işi başarır. Eğitim bilimleri okumuşsan tamamdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 21.03.2013 01:58
dilan dilan

bu gerçekten sosyologlar olarak bizimhakkımızzz el insaffffff

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır7
cevapla 05.01.2013 12:06