5 günlük hava durumu
12 Temmuz 2012 Perşembe

tahliye edidi

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati: 12.07.2012  14:55
    Güncelleme : 12.07.2012  16:55

Ankara 3. Ağır Ceza Mahkemesi, ''3. Yargı Paketi''ndeki düzenleme doğrultusunda, 12 Eylül öncesinde Adana Emniyet Müdürü ile dönemin CHP Kayseri ve Antalya il başkanlarının öldürülmesi olaylarından hükümlü 'nın cezasının infazının durdurulmasına karar verdi.

Mahkeme, Avukat Hasan İlter'in, müvekkili Kehya'nın ''3. Yargı Paketi''ndeki düzenlemeden yararlanarak, tahliye edilmesi için yaptığı başvuruyu karara bağladı.

Duruşmada hazır bulunan Avukat İlter, ordunun içine sızan cuntacılarca yapılan 12 Eylül darbesi sonrasında sağdan ve soldan ülke meselelerine duyarlı gençlerin cezaevlerine doldurulduğunu, işkencelere tabi tutulduklarını ve suçlamaların kabul ettirildiğini anlattı.

Müvekkilinin de emir komuta zinciri altında çalışan mahkemelerce mahkum edildiğini ileri süren İlter, şunları söyledi:

''Darbe sonrasında sağa ve sola eşit davranılması gerekirken, bu yapılmamıştır. Solcular tek bir cezaya mahkum edilip, aflarla dışarı çıkarken, sağcılar her eylemden ayrı ayrı cezalandırılmışlardır. Ceza alanlardan biri de müvekkilim 'dır. Bu adaletsizliği yıllarca dile getirdik. Parlamento bunu duydu ve bir düzenleme yaptı. Müvekkilimin alacağı en ağır ceza, tek bir ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasıdır. Yatacağı süre de 8 yıldır. Oysa 28 yıl cezaevinde yatmıştır. Bu haksızlığın, bu adaletsizliğin giderilerek, tahliyesini istiyorum.''

Mahkeme Başkanı Ali Altınkaya, dosyadaki belgelere göre hükümlünün 28 Ocak 1998'den bu yana cezaevinde olduğunu, öncesinde de 3 bin 117 gün tutuklu kaldığını ve halen cezaevinde bulunduğunu bildirdi.

Kehya'nın işlediği suçların tarihlerinin 1978 ve 1979 olduğunu belirten Altınkaya, suçların, geçen hafta yasalaşan 6352 sayılı Kanun'un geçici 3. maddesinde belirtilen 12 Eylül 1980'e ait olduğuna dikkati çekti.

Cumhuriyet Savcısı Halil Maçkaya, esas hakkındaki görüşünde, hükümlünün, 12 Eylül 1980 öncesinde birden fazla kişiyi öldürmek suçundan 765 sayılı TCK'nın ilgili maddeleri uyarınca idama mahkum edildiğini, idam cezasının kaldırılmasının ardından cezanın ağırlaştırılmış müebbet hapse çevrildiğini ve ceza infazının buna göre yapıldığını anlattı.

6352 sayılı Kanun'un geçici 3. maddesinin birinci fıkrasına göre, hükümlünün lehine kanun belirlenerek, infazın ve hükmün buna göre yapılması gerektiğini kaydeden Maçkaya, infazın devamının ileride mağduriyetlerine neden olabileceği gerekçesiyle de öncelikle infazın durdurulmasına karar verilmesini istedi.

Avukat İlter de savcının görüşüne katıldığını bildirdi.

Mahkeme Başkanı Ali Altınkaya, Kehya hakkındaki cezanın infazının durdurulmasına karar verildiğini açıkladı.
Kehya, halen Elbistan Cezaevi'nde hükümlü bulunuyor.

Etiketler : ,

kalan karakter 460

Burak Burak

80 Darbesınden Sonra Icerıde oLan Bır Tane SoLcu Gosterın ? Cok Sukur Saygı Değer Buyugumuz Bugun Cıkmıs YanLıs InfazLarın Hesabı SoruLacak AbıLerımız Hurrıyetlerıne Kavusacak Demısdık Yaradan Bızı Mahcup Etmedı

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır33
cevapla 12.07.2012 15:59
vatandas vatandas

tahlye olmak için 80 olatylarında sağda yeralıp solcu öldürmüş olmak gerekiyor sanırım. aydınlra,akademisyenlere,gnenerallere, gazetecilere geçit yok! neden adam katletmediniz?????

Aynı Görüşte misiniz?
evet29
hayır15
cevapla 12.07.2012 15:41
OZDEN CELIK POLONYA OZDEN CELIK POLONYA

HANGI ADAM

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır10
cevapla 12.07.2012 15:53
sönmez sönmez

musin reis senle gurur duyuyoruz aramızda görmekten şeref duyarız

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır31
cevapla 12.07.2012 16:22
kürşad demir kürşad demir

yorumları gördüğümde kanım dondu.80 dönemi yargılamalarındaki adaletsizliği ne çabuk unuttunuz yaa.askeri polisi öldüren çıktı hapisten ve o dönemden geriye sadece 3 hükümlü ceza çekmeye devam ediyordu ve 3 ü de ülkücüydü..hala tek mağdur solcular değil mi? bu adam 18 yaşında girdiği cezaevinden 53 yaşında çıkıyor bir hayat zindanda tükeniyor neredeyse ama sizler hala neyin derdindesiniz.demokrasi, özgürlük deyip tek taraflı düşünmek cahilliğinden vazgeçin

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 13.07.2012 10:54
aydin cinar aydin cinar

katil....

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 13.07.2012 01:54
kürşad demir kürşad demir

Aydın Çınar Bey katil diye hitap ettiğiniz adam cezasını çekmiştir. Ki 80 döneminde insan öldüren onlarca solcu 5 - 8 - 10 ve en fazla 12 yıl yatarak tahliye olmuşlarken ülkücüler 28 yıldır cezaevinde yatmaktaydı. eğer Muhsin Kahya' yı katil diye suçlama acziyetini gösteriyorsanız sosyal devlet, hukuk devleti, demokrasi, özgürlük ve insan hakları kavramlarından ne anladığınızı bir kez daha düşünün...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 13.07.2012 11:00