5 günlük hava durumu
30 Mart 2013 Cumartesi
Uzman erbaşlar haklarını Meclis'te arıyor

Uzman erbaşlar haklarını Meclis'te arıyor

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati: 30.03.2013  13:34
    Güncelleme : 30.03.2013  13:38

Özlük haklarının iyileştirilmesini isteyen uzman erbaşlar, TBMM Dilekçe Komisyonu'na başvuruda bulunuyor.

Uzman erbaşlar, özlük haklarının iyileştirilmesi istemiyle verdikleri dilekçelerde, kanunda değişiklik yapılması talebinde bulunuyor.
İlk hazırlayanı Ünal Koç olan 94 imzası bulunan dilekçede, şu ifadeler yer aldı:

''Uzman Erbaş Kanunu, yıllardır TSK'da görev yapan uzman erbaşları tam anlamıyla TSK içinde yok sayıyor. Yıllardır hep iyileştirme yapılacak vaatleriyle bu güne kadar birçok tecrübeli meslektaşlarımız kaybedilmiştir. Artık bu kötü duruma bir an evvel son verilmesini ve hakkımız olanı istiyoruz.
Aziz milletimizin vekilleri sizler orada bizleri temsil ediyorsanız eğer lütfen sesimizi artık duyun ve hakkımız olanı verin.
Yürürlükteki Uzman Erbaş Kanunu'nun, uzman erbaşları tedirgin eden ve görevden istifa etmesine neden olan uygulamaları; uzman erbaş misafirhanelerinin garnizonlarda yaygınlaştırılmaması; bir yılda bir ay ceza alındığında ilişik kesilmesi; bir yılda üç ay rapor ya da hava değişimi alındığında ilişik kesilmesi; derece kademesi maaşa etki etmeyen tek kamu görevlisi; TSK'da sınıf işareti olan spoleti takamayan tek rütbeli personel; TSK'da tabanca verilmeyen tek sınıf; 45 yaş sınırı, ceza ve sağlık raporu uygulamaları emekli olmalarına imkan tanımıyor; TSK'da diğer rütbeli personelde olan 15 günlük mazeret izni uzman erbaşlara tanınmıyor; astsubaylık geçiş hakkı kontenjanı çok düşük; gazino, orduevi gibi sosyal tesislerden faydalanma hakkı yok.''

İlk hazırlayanı Harun Güvercin olan ve 68 imza bulanan bir başka dilekçede de şunlar dile getirildi:

''12 yıllık uzman erbaşım. Dağda savaşırken aslan, şehre geldik mi ikinci sınıf. Sakallı saçlı, hoppa züppe adam ordu evine girer, bize 'uzman erbaşsınız' denir. Lojmana başvururuz yüzde 5, o da sivil memurlarla beraber. Maaş desen, yüksek okul mezunuyum, 12 yıl oldu, dün başlayanla aynı maaş. Tayin sistemi desen ayrı bir dert. Beşinci tayinimi gördüm hala tercih dışı, o zaman neden tayin yazıyoruz. Anlatacak o kadar şey var ki nereden tutsan dökülüyoruz. Ama inadına vatanımıza ve ekmeğimize sarılacağız. Terörist dahi hakkını aldı biz 20 yıldır arpa boyu yol alamadık. Acaba yetkililere soruyorum; isyan mı edelim, dağa mı çıkalım? İnşallah bir yetkili bu dilekçeleri görür de 'ya bunlar ne diyor' diye kulak kabartır.''
Bu taleplere benzer içeriklerde dilekçeler, komisyona ulaştırılıyor.

kalan karakter 460

mahmoood mahmoood

ayrıl ozaman tutan mı var

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır269
cevapla 31.03.2013 19:59
Gökhan Gökhan

Böyle düşünüyorsan mahmoood oda senin basiretsizliğin hak aranmaz mı her zorlukta pesmi edelim ne iş yapıyorsun merak ediyoum

Aynı Görüşte misiniz?
evet60
hayır1
cevapla 30.05.2013 19:01
uzman uzman

sanamı kaldı yorum yapmak

Aynı Görüşte misiniz?
evet45
hayır1
cevapla 28.05.2013 01:11
muharrem muharrem

mahmood ve onun gıbı düşünenler muhtemelen sızde bızım sırtımızdan gecınenlerdensınız yazıklar olsun sızın gıbılere

Aynı Görüşte misiniz?
evet57
hayır1
cevapla 18.05.2013 23:25
hakan hakan

mahmoood sen vatan hayinimisin subay mı astsubay mı konuşmaya bak biz varız ki evinde götün rahat ediyoo konuşturma uzman konuşursa rahatın kaçar her çatışma her eğitim bizim üzerimizden geçer subay astsubay yaptı görünür boş muhabbet yapma

Aynı Görüşte misiniz?
evet63
hayır1
cevapla 17.05.2013 20:55
mamuda cevap yazan mamuda cevap yazan

sen ne ayaksın mahmoood

Aynı Görüşte misiniz?
evet38
hayır0
cevapla 06.05.2013 22:08
UZMAN UZMAN

Yukarıdaki yorumlara aynen katılıyorum. Ama benim katılmadığım ve uyuz olduğum "mahmoood" çünkü bunu böyle yorumlayabilecek tek kişi PKK lıdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet101
hayır2
cevapla 28.04.2013 16:24
mehmet mehmet

ayrıl demesi hakikaten çok kolay.emek verilerek geliniyor bu günlere

Aynı Görüşte misiniz?
evet97
hayır1
cevapla 26.04.2013 20:00
slymn slymn

mahmood sana söylenecek okadar söz varki bu ortamda söyleyemiyorum ka

Aynı Görüşte misiniz?
evet78
hayır1
cevapla 26.04.2013 13:37
teoman teoman

ayrıl demesi kolkay kardeş senn belli altın kuru ekmek davan yok hayatta haksızlığa uğramamışsın allah sanada böyle durumlara düşürür görürüsün o zaman ayrıl demeyi inşallah

Aynı Görüşte misiniz?
evet62
hayır1
cevapla 20.04.2013 16:13
yıldıray yıldıray

sen kımsınde o adama ayrıl emrı verıyorsun terbıyesız adam hakkını ıstıyor tabı senın kıcın usumuyor dagda kurusnun onunde sen durmuyorsun keyfın yerınde oturdugun yerden klevye delıkanlılığı yapmak kolay bıraz halden anlasan zaten konusmassın bole o ınsanlar ekmek parasına calısıyor orda calsırkende hakkını ıstıyor bılıp bılmeden konusma

Aynı Görüşte misiniz?
evet81
hayır2
cevapla 17.04.2013 18:11
uzman uzman

sen uzman çavuşmusun birader neyin ne olduğunu bilmeden konuşuyosun.?

Aynı Görüşte misiniz?
evet50
hayır2
cevapla 12.04.2013 23:53
uzman uzman

mahmood subay mısın sen

Aynı Görüşte misiniz?
evet58
hayır2
cevapla 08.04.2013 22:09
arda arda

Ayril demesi kolay acaba sen ne is yapiyorsun onu merak ediyorum senin zoruna gitti onu soyle

Aynı Görüşte misiniz?
evet43
hayır1
cevapla 08.04.2013 13:15
murat murat

ey milletimizin vekilleri görün artık uzman erbaşları lütfen görün artık

Aynı Görüşte misiniz?
evet136
hayır2
cevapla 06.04.2013 13:16
saviola saviola

aynen tutan yok senii kimse zorla almadı orayaaa ayrıl sende kimse tutmaz merak etme

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır57
cevapla 15.04.2013 18:40
uzm cvş uzm cvş

mahmood sana soran mı oldu ???

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 04.09.2013 05:03
uzman çvş uzman çvş

mahmutmudur haydutmudur ben hakkımı bu gbi insanlardan hakkımı bu dünyada bu dünyada olmasa bile öteki dünyada iki elim yakalarında hakkımı isticem inadına NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ve bu ülke ugruna şehit olmuş subay astsubay uzman çvşlara minnetlerimi sunuyorum bende uzman çvşm ve sizler gibi bizlerde bu ölüm oyunlarında yürüyecegiz HERŞEY VATAN İÇİN VATANSIZLAR için degil

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 28.07.2013 23:56
UZMAN CVŞ UZMAN CVŞ

MAHOOOOOOOOOD UZMANLARI YILDIRAMAZSINIZ

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 30.01.2014 14:52