Tasarımcı Donatella Versace geçenlerde New York'taki bir moda gösterisi sırasında, "Yıkılmadım, ayaktayım" dedi duygusuzca. Versace'nin bu New York ziyareti, yaptıkları iş gereği mükemmel görünmek zorunda olanların dünyasında değişen fazla bir şeyin olmadığını gösterir gibiydi. Ama soğukkanlılığı, tıpkı şirketin logosu Medusa gibi sadece bir maskeden ibaretti. New York'tan ayrıldıktan iki gün sonra, Versace'nin başında bulunduğu aile şirketi Gianni Versace S.p.A, tüm dünyada iş gücünün yüzde 26'sını azaltacağını ve 350 kişinin işine son vereceğini açıkladı. 2009 için 45 milyon dolar zarar açıklayan şirket, 2011'den önce kara geçmeyi beklemiyor. Lüks tüketim ürünlerine olan ilginin azalması, Versace'yi derinden etkiledi. Şirket Ekim ayı başlarında, 1981'de girdiği ve bir zamanlar çok kazandıran bir pazar olan Japonya'daki üç dükkânını kapatacağını açıkladı. Versace'nin yeni CEO'su Giacomo Ferraris, "İş dünyasında ekonominin toparlanmasını bekleyip duramazsınız. Çünkü bunu kimse garanti edemez. Sorumluluk sahibi bir kişi, gerçeklerle yüzleşmek ve ona göre harekete etmek zorunda. Ama Versace bir moda firması ve tekrar yaratıcı bir şekilde modayı belirlemeye başlamalı" dedi. Danışmanlık şirketi Bain & Company'e göre, küresel lüks tüketim pazarı 2007'den beri yüzde 10 küçülerek yaklaşık 221 milyar dolara geriledi. Ekonomik durgunluktan olumsuz etkilenen Versace gibi bağımsız modaevleri, aynı zamanda tasarımcıların kendilerine bırakılan alanın dışına çıkarak modaevlerine ait pazarda kaçak avlanmalarının önüne geçmeye çalışıyor. Dolce & Gabbana ve Roberto Cavalli gibi şirketler markalarını "samimi bir erotizm, tanınmış yetenekli kişiler ve ünlülerin oynadığı etkileyici reklamlar" şeklindeki Versace formülünü kullanarak yarattı. Ama Saks Fifth Avenue'nun başkanı ve pazarlama müdürü Ron Frasch'ın da söylediği gibi, dünyada pek az marka bu kadar yüksek bir marka bilinirliğine ve tüketici güvenine sahip. Frasch'a göre, Versace'nin krizden alnının akıyla çıkması, yeniden yapılanma sürecinin iyi işlemesine ve fiyat açısından dengeli seçenekler sunabilmesine bağlı. Rakipleri gibi Versace de daha cazip fiyatlı ürünlerle yeni müşteriler çekerken "lüks marka" imajını korumak zorunda. Frasch, "Versace her zaman insanların düşündüğünden daha geniş bir kitleye hitap etti. Ve hâlâ oldukça geçerli bir marka" dedi. Aslında bunu, ağabeyinin 1970'lerde yarattığı markaya yaratıcı bir değer katmaktan çok, kötü alışkanlıkları ve estetik ameliyatları ile gündeme gelen tasarımcısına borçlu. Modaevinin yaratıcısı Gianni Versace 12 yıl önce öldürüldüğünde, Donatella Versace hiç istemediğini söylediği bir konuma getirildi. Ağabeyinin yanında yıllarca danışman ve ilham perisi olarak çalışan Donatella Versace, arka planda kalmaktan her zaman daha mutlu olduğunu söyledi. "Kendime ya da geleceğe inanmam kolay olmadı. Herkes bana kurtarıcı gözüyle bakıyordu. Ben de güçlü, dayanıklı kadın görüntüsü çizmek zorundaydım ama öyle değilim" diyor. Yine de Versace markayı geleceğe taşımakla kalmadı, onu kârlı bir hale de getirdi. Versace, "ağabeyi ölen kadın" ya da "uyuşturucu kullanan kadın"dan başka sıfatlarla anılmayabilir. Ekonomi de tüketicilerin markalı çanta ve ayakkabıları kapış kapış aldığı günlere geri dönmeyebilir. Versace, "Ama gerçekle yüzleşmek zorundasınız. İster küresel pazarın kendine gelmesini bekleyin, ister sil baştan kurulmasını. Hayatın her dönemi aynı değil. Ölüp ölüp yeniden diriliyorum. Benim hikâyem bu" diyor.