Eric Ries ve Steven Blank yeni bir iş kurmanın en iyi yolunu bulduklarını iddia ediyor. Bu yeni yöntemle şirket kurmak hem daha az zaman ve paraya mal olacak, hem de en başından para verecek müşterilere erişecek. "Yalın girişim" (lean start-up) adını verdikleri bu şirket kurma yöntemi, son 1 yıldır Silikon Vadisi girişimcileri ve yatırımcıları arasında yoğun ilgi görüyor. Konsept, Silikon Vadisi dışından da destek görmeye başladı. Harvard Üniversitesi İşletme Okulu'ndan Profesör Thomas R. Eisenmann, "Eğer işe yararsa, bu yöntem hem girişim sermayelerinin başarısızlık oranını düşürecek, hem de inovasyonu artıracak. Ekonomi için bu çok önemli" diyor. "Yalın girişim" terimi 31 yaşındaki mühendis, girişimci ve blog yazarı Reis tarafından ortaya atıldı. İlham kaynağının yıllar önce Japon fabrikalarında mükemmelleştirilen ve müşteriler için değer üretmeyen tüm işlerin ve yatırımların saf dışı bırakılması prensibine dayanan "yalın üretim süreci" olduğunu söylüyor Reis. 56 yaşındaki girişimci Blank yöntemi, "Bu, girişimciler için yalın üretim" diye tanımlıyor. 1978'den beri kimi başarılı kimi de başarısız olan sekiz şirketin kurucusu ya da ilk çalışanlarından biri oldu Blank. Teknoloji, yalın girişim sürecine canlılık kazandırıyor. İnternetteki ücretsiz programlar ve dağıtımı kolay internet tabanlı yazılımlar, yeni ürün ve hizmetlerin oldukça düşük bir maliyetle geliştirilmesini sağlıyor. Bu yöntemi benimseyen ilk şirketler büyük ölçüde internet üzerinde faaliyet gösteriyor. Böylece sürekli olarak müşteri davranışlarını takip edip, önerlere açık oluyorlar. İnternet şirketleri düşen maliyetin avantajlarını kullanıyor. Bir şirket kurmak için birkaç sene önce milyonlarca dolar gerekiyorken, şimdi ilk masraflar sadece yüz binlerle ifade ediliyor. Ayrıca yalın girişim internetin sunduğu olanakları yönetim ve işletme açısından da kullanıyor. Yalın girişim ürün tasarımında ve pazar yaratmada en başından müşteriye odaklanmayı sağlıyor. Tabii ki şirketler daha önce başkalarının yaptıklarından ve tecrübelerinden yararlanıyor. Ürün geliştirme konusunda Reis, küçük gruplar tarafından hızlı bir şekilde geliştirilen ürünlere sürekli yeni özellikler eklemeye dayalı "çevik programlama metodu"nu destekliyor. Ama ekliyor: "Bu metotta, şirket ürün geliştirmekten çok müşterilerin ihtiyaçları odaklanmalı. Teknoloji şirketlerinin çoğu teknoloji çalışmadığı için değil, ürettikleri ürünün bir pazarı olmadığı için batıyor." Yalın strateji, en başta bazı müşteri gruplarını memnun edecek "minimum uygulanabilirliği olan" ve pek özelliği bulunmayan bir ürünün hızlı bir şekilde geliştirilmesini tavsiye ediyor. Daha sonra şirket ürünü geliştirmeye odaklanmalı ve bunu yaparken müşterilerin tepkisine göre hareket etmeli. Örneğin basit bir mesajlaşma hizmeti olarak başlayan Facebook, daha sonra üyelerin istekleri doğrultusunda geliştirilmişti. Blank esas amacın öğrenme sürecini hızlandırmak olduğunu söylüyor. "Yeni bir şirket, kârlı ve ölçeklenebilir bir iş modeli keşfetmek için tasarlanmış geçici bir kurumdur" diyor.