Odanızı ya da ofisinizi terk etmeden 3 boyutlu sanal toplantılarda ya da sınıflarda yerinizi alabilir, salonda ya da masanın etrafındaki arkadaşlarınızın avatarlarına bakabilirsiniz. Avatar, kişilerin sanal dünyada kendilerini temsil etmesi için hazırladığı görüntülü karakterlerin genel ismi. Avatarların sosyal dünyamızı yeniden şekillendireceği fikri size pek inandırıcı görünmüyor olabilir. Ancak Jim Blascovich ve Jeremy Bailenson geçenlerde yayımlanan kitapları "Infinite Reality"de (Sonsuz Gerçeklik), avatarların boy göstereceği 3 boyutlu toplantıların yakın gelecekte mümkün olacağında ısrar ediyorlar. Psikologlar, son zamanlarda meydana gelen 3 gelişmeye dikkat çekiyor. Microsoft'un Xbox için geliştirdiği Kinect hareket izleme sistemi, Nintendo'nun 3 boyutlu oyun konsolu ve IBM tarafından geliştirilen Watson bilgisayarının televizyonda yayınlanan yarışma programı "Jeopardy!"de gösterdiği büyük başarı. Ca l i fornia'da k i St a nford Üniversitesi'nde bulunan Sanal İnsan Etkileşimleri Laboratuvarı'nın kurucusu ve yöneticisi olan Doktor Bailenson, "Bu üç gelişme, avatar konferansları açısından dönüm noktası oldu. Sanal gerçeklik alanında çalışan bilim insanları on yıllardır bunu bekliyordu. Ve çoğumuzun beklediğinden çok daha hızlı bir şekilde teknoloji nihayet oturma odası ile ofis için hazır" diyor. Kinect isimli izleme cihazı, bir odanın içinde hareket ederek avatarınızı kontrol etmenin artık mümkün olduğunu gösteriyor. Bunun için özel kıyafetlere ya da laboratuvarlarda bulunan cinsten sensörlere gerek kalmadı. Hatta 3 boyutlu görüntü görmek için özel gözlükler takmanız da gerekmiyor. Nintendo 3DS oyun konsolunun "autostereo" ekranı sayesinde 3 boyutlu görüntüye çıplak gözle erişilebiliyor. Bu teknolojiler ve laboratuvar ortamında hayata geçirilen birkaç gelişme sayesinde sanal bir toplantı masasında oturup diğer katılımcıların avatarları ile bakışmak mümkün. Sizin orijinal görüntünüze sadık olarak geliştirilmiş 3 boyutlu olan avatarınız, tüm tepkilerinizi tatmin edici seviyede sanallaştıracak. Peki avatarınızın hareketlerinize ne kadar sadık olmasını istersiniz? Örnek olarak evinizde kanepeye uzanmış bir şekildeyken sanal bir sınıfta olan avatarınızın dikkatli bir şekilde öğretmeni dinliyor gibi görünmesini isteyebilirsiniz. Blascovich ve Bailenson' göre Watson gibi bilgisayarlar insanları taklit etmek konusunda o kadar ilerlediler ki avatarların kontrolünü bilgisayarlara bile bırakabiliriz. Infinite Reality kitabında David adında tembel bir çalışan örneğini veriyorlar. David uyurken avatara sabah 8'deki kurumsal toplantıya kusursuz bir şekilde giyinmiş olarak girebilir. Dave aynı zamanda politikacıların yüzü ile ilgili yapılan deneylerden çıkan sonuçları kullanabilir. Dijital olarak bir politikacının görüntüsü, kişininkiyle birleştirilirse o kişi politikacıyı destekleme şansı artıyor. Elde edilen fotoğrafta politikacının yüzünden alınan bölüm yüzde 40'ın altındaysa kişi bunun farkına bile varmıyor. Bu sonuçtan hareketle, eğer sanal bir toplantıda karşıdakini etkilemek istiyorsanız onun fotoğrafını alıp kendinizinkiyle birleştirebilirsiniz. Hatta öyle bir ayarlarsınız ki sanal toplantıya katılanların hepsinin size bakınca kendi yüzlerinden bazı özellikleri sizin yüzünüzde görmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede, müşterileriniz ya da çalışma arkadaşlarınız arasında şimdi olduğunuzdan daha popüler olmanız mümkün. Tabi onların da size karşı aynı taktiği uygulayabileceğini unutmayın. Böyle bir toplantıda herkesin birbirine sevgiyle bakacağını düşünebilirsiniz. Tabi toplantıya katılanların uyanık olacağını düşünürsek.