Yaklaşık 150 otomobil markasının bulunduğu ülkede, Mercedes'ten Ferrari'ye, Volkswagen'den Lamborghini ve Porsche'ye kadar çok sayıda lüks aracın neredeyse birebir kopyaları üretiliyor. Chery, DFM, Geely, Great Wall gibi markaların artık batılı tasarımcılarla özgün tasarıma yöneldiği ülkede, elektrikli otomobiller konusunda da hiç de küçümsenmeyecek mesafeler katedilmiş. 28 Nisana kadar sürecek olan Şanghay Otomobil Fuarı'nda 20 ülkeden 2 binin üzerinde firma katıldı. 2009'da ABD'den aldığı dünyanın en büyük otomotiv pazarı unvanını bu sene de koruyan Çin, fuar alanını iki yıl önceki organizasyona göre yüzde 35 büyütülüp 230 bin metrekareye çıkardı.
DÜŞÜK FİYAT EN BÜYÜK AVANTAJLARI
Çin'in şubat ayında 1.26 milyon araç satışına ulaşması, ülkedeki otomobil firmalarının da önemini artırınca, bu yıl ilk defa fuarda uluslararası markalarla birlikte yerli üreticilerin aynı salonda araçlarını sergilemesine karar verildi. Shanghai Otomobil Fuarı 'dünyanın en büyük organizasyonu' unvanını elde etmeye hazırlanırken, firmalar Avrupa pazarlarına açılmanın yollarını arıyor. 'Çin malı sağlam değildir' imajını yıkmaya çalışan firmalar, birbirini ardına gerçekleştirilen testlerle batılıların güvenini kazanmaya çalışırken düşük fiyat avantajını da adeta silah olarak kullanıyor. Zira Çin malı lüks bir SUV'un fiyatı Asya ülkelerinde 14 bin dolardan başlarken, standart binek bir aracın fiyatı ise 6 bin dolardan pazarlanıyor.