Bu yıl 64'üncüsü düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı, Alman lüks markalarının savaşına sahne olacak. BMW, Audi, Mercedes Benz, pazarda yaşadıkları rekabeti fuara da taşıyacaklar. Bunun için lüks markalar yeni model yatırımlarından ve fuar için para harcamaktan kaçınmıyor. Özellikle, lüks otomobil pazarında birinciliği BMW'ye kaptıran ve Audi'nin ardından üçüncü sıraya gerileyen Mercedes-Benz savaş bayrağını fuarda, açmaya hazırlanıyor.
STANDA 10 MILYON EURO
Mercedes-Benz ve Audi, bu yıl fuar için yaklaşık 10 milyon euro harcama gerçekleştirdi. Mercedes-Benz 9 bin 500 metrekarelik standında 65 model ve 2 adet Maybach, Audi'nin ise 7 bin metrekarelik standında 30 araç sergileyecek. BMW'nin 10 bin metrekarelik standı sergileyeceği araç sayısı ise 56. Lüks markalar bu hedeflerine Çin pazarıyla ulaşmayı planlıyor. Dünyanın en büyük otomobil pazarı haline gelen Çin'deki zengin sayısı, lüks markaları umutlandırıyor. Çin'de 146 milyarder, 1 milyon 100 bin milyoner var. Ayrıca, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu yükselen pazarlar, Brezilya, Rusya, Hindistan ve Kore'de ki lüks oto satışları, üç marka için de çok önemli.
LÜKS OTO 6 MILYONA KOŞUYOR
Yeniden bir numara olmak isteyen Mercedes-Benz, 2020 yılına kadar 10 yeni model üretmeyi planlıyor. Audi'nin 2020 yılı hedefi 42 adet. Audi satışlarını 2014'te 1.5 milyon adede, 2020'de ise 2 milyon adede çıkarmayı planlıyor. BMW'nin hedefi de 2 milyon araç
BMW liderlik koltuğunda
BMW, ilk 6 ayda 689 bin 861 adet otomobil satışı gerçekleştirdi. Satışları bir önceki döneme göre yüzde 18 arttı. Audi de satışlarını yüzde 18'lik artışla, 652 bin 970 adete çıkardı. Mercedes-Benz'in satışları yüzde 10 artarak, 610 bin 531 adete çıktı. Audi, BMW ve Mercedes-Benz dışındaki lüks markaların geçen yılki satışları şöyle: Volvo 424 bin, Lexus 385 bin, Cadillac 143 bin, Acura 150 bin, Infiniti 137 bin, Porsche 118 bin, Jaguar 56 bin adet.