Çin'de geçen yıl toplam 14.5 milyon binek otomobil ve hafif ticari araç satıldı. Pazar bir önceki yıla göre yüzde 5.1 genişledi. Bu yıl sonunda ise pazarın yaklaşık yüzde 9 büyümesi tahmin ediliyor. Çin pazarı özellikle lüks otomobil markalarının iştahını kabartıyor. Mercedes-Benz, BMW ve Audi arasındaki rekabet Çin'de kızışıyor. Geçen yıl yüzde 37 artışla 313 bin satış rakamına ulaşan Audi, lüks sınıfın lideri. Bu markayı 232 bin adetle BMW ve 193 bin adetle Mercedes-Benz izliyor. Daimler'in İstanbul doğumlu CEO'su Dieter Zetsche'nin Çin'deki iddiasını "Çin'de 120 milyarder, 670 bin milyoner var. Çin'deki hedeflerimiz herkes Mercedes- Benz S modeline binene kadar devam edecek" sözleriyle ortaya koyuyor. Daimler, 2015 yılında Çin'de 300 bin adet Mercedes-Benz satışı hedefliyor.
EN BÜYÜK PAZAR
Çin'de 1 milyar dolarlık yeni yatırıma imza atan BMW markasının en büyük üçüncü pazarı Çin oldu. Lüks otomobil pazarının lideri Audi ise 2015'te satışların iki kattan fazla artırarak 700 bin adetlik satış hedefliyor. Bir başka lüks marka Volvo ise Çin'in kilit pazarı. Geçen yıl yaklaşık 48 bin adet satan Volvo'nun 2020 yılı hedefi 200 bin adet. Süper lüks sınıftaki markaların da en büyük ikinci pazarı ya da en fazla satış artışı yaşadıkları ülke Çin oldu. Geçen yılı rekor satışla kapatan Rolls Royce'un en büyük pazarı Amerika ve Çin olurken, Porsche en hızlı büyümeyi yüzde 64.6 ile Çin'de gerçekleştirdi. Geçen yıl 777 adet satış yapan Ferrari'nin ikinci en büyük pazarı Çin oldu.
Alman otocuların anavatanı Çin
Alman otomotiv markaları Çin'de önemli başarılara imza atarken, İtalyan ve Fransız markalar yeni yatırımlarla hızla büyüyen bu pazarda rakiplerini yakalamaya çalışıyor. Çin pazarına ilk giren marka olan Volkswagen satışlarda açık ara önde. Markanın Çin'deki satışları bir milyon 720 bin adete ulaştı. Satışlar bir önceki yıla göre yüzde 14 arttı. Audi, Skoda, Seat, Bentley, Lamborghini dahil olmak üzere VW Grup'un toplam satışları ise 2.2 milyon adet oldu. VW CEO'su Martin Winterkorn, geçen yıl 1.1 milyon sattıkları Almanya'nın markanın ikinci en büyük pazarı olduğunu, Çin'inde ki satışların Almanya'yı ikiye katladığını söyledi. VW Grup, 2014'te 3 milyon satış hedefliyor.