Peugeot, 2012 Paris Otomobil Fuarı'nda 21'inci yüzyılın supercar'ı Onyx'i sunuyor. Malzemenin en saf hali ile şekillendirilmiş olan bu supercar'ın tasarımcıları yarış dünyasından esinlendiler. Onyx, arka orta pozisyonda konumlandırılan V8 hibrit HDi FAP 3,7 l motoru ile yüksek performans sunuyor. Karbon gövdeye cıvatalarla bağlanmış olan V8 hibrit HDi FAP 3,7 l motor ve yürüyen aksam, bütün dünyada yarış pistlerinde kazanılmış ve kendini kanıtlamış olan Peugeot Sport tecrübesinin izlerini taşıyor. Tavandan gelen borularla NACA girişler vasıtasıyla soğutulan V8, sahip olduğu 600 beygir gücünü 6 vitesli sekansiyel bir vites kutusu ile arka tekerlere aktarıyor. Akıllı bir teknoloji olan HYbrid4, normalde frenleme safhalarında kaybedilen kinetik enerjiyi geri kazandırıyor. Lityumiyon akülerde saklanan bu enerji, daha sonra, hızlanmalar esnasında otomatik olarak tekrar kullanılıyor. Bu şekilde 80 beygir ilave güç sağlanıyor. Tecrübe ile gelecek arasındaki bağlantıyı sağlayan Onyx, çift bombeli tavanı ve alüminyum kemerleri ile RCZ'ye göndermede bulunarak bugüne ait olduğunu gösteriyor. Uzunluğu 4.65 m, genişliği 2.20 m, yüksekliği 1.13 m olan aracın ağırlığı ise sadece 1100 kg.
Aracın içi keçeden yapıldı
Sıkıştırılmış ve çekilmiş keçeden oluşan kabin, herhangi bir dikiş veya ekleme olmaksızın tek hacimli bir kutu şeklinde tasarlandı. Araçta oturanların etrafında tam bir koza oluşturuldu. Sıcak ve yumuşak bir malzeme olan keçe, atalardan gelme bir geleneğin ürünüdür. Kaynatılmış yünden elde edilen, birbirine geçmiş elyaftan oluşan bu malzeme, tümüyle geri dönüştürülebilir niteliktedir ve mükemmel bir ısı yalıtıcısıdır. Üstelik, havadaki nemi aldığı için havanın kalitesini de artırıyor.