Lüks otomobil pazarı vergi avantajına sahip küçük hacimli motorlu modellerin dopingiyle rekora koşuyor. Yıl sonunda lüks oto satışlarının 49-50 bin adede ulaşması bekleniyor. Son rekor 48 bin adetle geçen yıl kırılmıştı. Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) artışı sonrasında lüks otomobil pazarı adeta kabuk değiştirdi. Motor hacmi 2000 cc'nin üzerindeki otomobillerde ÖTV'nin yüzde 84'ten yüzde 130'a çıkarılmasından sonra satışlar adeta dibe vurdu. Bunun üzerine lüks markalar, ağırlığını vergi avantajına sahip modellere verdi. BMW, Mercedes, Audi ve Volvo, 1600 cc motorlu modelleri satışa sunarak, ÖTV artışının olumsuz etkilerinden korundu.
1600 CC'NİN PAYI ARTI
2000 cc ve üstü pazarda ÖTV artışı nedeniyle daralma yaşanırken, 1600 cc hacmindeki küçük motorlu modellere talep arttı. Düne kadar lüks otomobil pazarında 1600 cc'lik vergi avantajına sahip küçük motorlu araçların payı yüzde 24'lerdeyken, bugün bu oran yüzde 45'lere kadar çıktı.
SATIŞLAR DÖRT YILDA KATLANDI
2009'da 27 bin, 2010'da 40 bin adet aracın satıldığı lüks oto pazarında, 2011 satışları 48 bine yükselmişti. Geçen yıl Audi 12 bin 64, BMW 15 bin, Mercedes - Benz 12 bin 630 adet ve Volvo 4 bin 662 adet satış gerçekleştirmişti.
LÜKS MÜŞTERİ SAYISI ARTTI
Son dönemde lüks otomobil pazarında ciddi bir kabuk değişimi yaşanıyor. Ağırlığını vergi avantajına sahip modellere veren lüks markalar, yeni bir müşteri kitlesi kazandı. Bu kitle, daha önce lüks otomobil satın almayanlardan oluşuyor. Lüks otomobil pazarı lüks otomobili keşfeden kitle sayesinde büyüyor.