- Nedir müşteri çekme taktikleri?
- Mesela elma ve tarçın kokusu insanların alışveriş güdüsünü uyandırıyor. Veya pazar günleri alışveriş merkezi kalabalıkken, fast food mekanlar hızlı çalışsın diye hızlı müzikler çalıyoruz. Hafta arası AVM boşken ise daha yavaş bir müzik yayılıyor etrafa. Bu da insanları rahatlatıyor, alışveriş yapmalarını sağlıyor. Bir de merdiven konusu var. Her gün merdivenlerin yönlerini değiştiririz ki, müşteri aynı mağazanın önünden geçmesin, farklı mağazaların vitrinlerini görsün.
- İstinye Park'ı yaparken burayı magazinle satacağınızı planladınız mı?
- Bu işte biz, üç alışveriş caddesini bir araya getirmeye çalıştık. Bir taraf Abdi İpekçi Caddesi, orta alan İstiklal Caddesi, sağ tarafta da Bağdat Caddesi'ni kurguladık. Arabanızın kalitesi hava atmaya yetiyorsa açık alana geliyorsunuz, yok 'Temel ihtiyaçlarımı karşılayacağım,' diyorsanız alt katlara iniyorsunuz. Tabii insanların statü merakını okşayarak müşteri çekeceğimizi tahmin ediyorduk.
- AVM'lerde statü de satıyorsunuz o zaman?
- İnsanların AVM'lere gelmek için farklı nedenleri var. Temel ihtiyaçları karşılamak da bunlardan biri, kendini özel, önemli hissetmek de. İkisini de bir arada müşteriye verebilmek bizim işimiz. Sonunda onların canları kadar değerli cüzdanlarını hedefliyoruz.