Cep telefonları akıllandıkça bilgisayara, ekranları büyüdükçe de televizyonlara benzedi. Böylece akıllı telefonların internette olduğu gibi büyük ekran ve gelişmiş multimedya olanakları televizyon benzeri reklam ekranına dönüşüyor. En sık ekranına baktığımız cihazların bu yeteneklerini keşfederek tüm bu hizmet ve ürün zincirini oluşturan firmaların başında da Apple geliyor.
TRUVA ATI CEPTE REKLAM
Apple CEO'su Steve Jobs herkes yeni iPhone 4 ile uğraşırken 1 Temmuz'da başlayacak iAd platformuyla mobil reklam piyasasına göz diktiğini ilan etmiş oldu. Jobs, sigortadan otomotive, eğlenceden alışverişe 15 marka ile anlaşma yaptığını da açıkladı. Yaklaşık 60 milyon dolar geliri de cebine koyan Apple'ın karşısındaki en büyük engel ABD hükümetinin başlattığı soruşturma. Rakiplerinin şikayeti şimdilik soruşturma başlatılmasında etkili olmuş gibi görünüyor. Mobil reklama göz diken Apple, küresel çapta rakibi Google dışında aslında yerel operatörlere de rakip oluyor. Apple niyetini daha önce iPhone 4'ü tanıtmadan önce mobil reklam şirketini satın alırken göstermişti. Apple, Ad- Mob'u Google'a kaptırdıktan sonra 275 milyon dolara mobil reklam şirketi Quattro'yu satın almıştı.
GELİŞTİRİCİLERE % 60
Apple, iAd platformuna uygulama geliştirecek firmalara reklam gelirinin yüzde 60'ını da vereceğini açıkladı. Cep telefonu kişisel bir cihaz olduğu için reklamlar tam hedefe ulaşıyor. Üstelik tüketicinin ihtiyacı olduğu noktada konum belirleme yeteneğine sahip cep telefonlarıyla da ihtiyacı olan yerde ulaşacak. Restoran arayana öncelikle bulunduğu yere yakın olan yerde arama yapma olanağı sunulacak. Üstelik reklamlar video, hareketli menü ve daha pek çok uygulama örneğiyle sunulabilecek. Apple iAd uygulamasını iPhone 4 ile kullanıma sunduğu iOS 4 işletim sistemi platformu ile kullandıracak. Bu işletim sistemini sadece yeni nesil iPhone, iPad ve iPod Touch cihazlarında kullanılacağını açıkladı.Bu da diğer firmaların tekel oluşma kaygısını dile getirmesine neden oldu.