06 Aralık 2011, Salı

Dünyaya çok benzeyen gezegen bulundu

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) Güneş Sistemi'nin dışında birçok bakımdan Dünya'ya şaşırtıcı biçimde benzeyen yeni bir gezegen buldu.

  • AA
  • Giriş Tarihi: 06.12.2011, 09:09 Güncelleme Tarihi: 06.12.2011, 09:32
    Dünyaya çok benzeyen gezegen bulundu

    Bilimadamları, yeni gezegenin yüzeyinde sıcaklığın yaklaşık olarak 22 santigrad olduğunu, yıldızının Güneş'e ikize kadar benzediğini, muhtemelen su ve toprağa sahip olduğunu söyledi.



    Yeni gezegenin NASA'nın ''gezegen avcısı'' teleskopu Kepler tarafından bugün yaşanabilir bölgenin ortalarında bulunduğu, bunun da yaşam koşullarının uygunluğuna işaret ettiği belirtiliyor. Kepler'in ilk defa Güneş Sistemi'nin dışında yaşanabilir bölgede ne çok sıcak ne de çok soğuk bir gezegen bulduğu kaydedildi.

    Astronomlar sözü edilen bölgede daha önce iki kez gezegen bulduklarını açıklamışlar ancak yaşam için umut vadetmeyen gezegenlerden birinin konumunun çok tartışmalı olduğu, diğerinin de sıcak sınırda olduğu belirtilmişti.

    Kepler Teleskopu, adını Alman gökbilim, fizik, matematik bilgini Johannes Kepler'den (27 Aralık 1571-15 Kasım 1630) alıyor.

    600 ışık yılı uzaklıktaki gezegen Dünya'ya benzeyen ilk gezegen

    Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesince bulunan ve Güneş Sistemi'nin dışında birçok bakımdan Dünya'ya şaşırtıcı biçimde benzeyen yeni gezegenin Dünya'ya 600 ışık yılı (bir ışık yılı yaklaşık olarak 10 trilyon kilometre) uzaklıkta olduğu bildirildi.

    NASA, ''gezegen avcısı'' teleskobu Kepler tarafından bulunan gezegene Kepler-22b adının verildiğini, yapısını öğrenmek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulan gezegenin, güneşinin etrafında 290 günde dönüşünü tamamladığı belirtildi.

    Dünya'dan 2,4 kat daha büyük olduğu belirtilen gezegenin, sıvı, gaz ya da kayalardan oluşup oluşmadığının henüz bilinemediği kaydedildi.

    Kepler-22b'nin Dünya'ya benzeyen ilk gezegen olduğu bildiriliyor.

    kalan karakter 460

    tahir tahir

    artık yok edebilecegmiz 1 gezegen bulduk orda yaşayan varsa dua edin edın petrol olmasın

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet141
    hayır37
    cevapla 08.01.2013 20:54
    büşranur büşranur

    neden miş ?

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet9
    hayır6
    cevapla 11.08.2013 14:36
    Ahmet Ahmet

    :D

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet4
    hayır8
    cevapla 16.05.2013 21:01
    ERD ERD

    orası gidemeyecğimiz bi yer yasam olsa ne yazar

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet17
    hayır12
    cevapla 07.05.2013 11:06
    ibrahim ibrahim

    oraya gitmek için ışık hızının bulunması lazım hadi bulduk diyelim belkki o gezegende bizim gibi insan yada başka forumlarda canlı varsa teknolojileri bizden ilerdeyse bizi gezegene almazlarsa bunuda düşünün

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet17
    hayır9
    cevapla 23.04.2013 15:08
    Emre Emre

    :D

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet46
    hayır47
    cevapla 07.02.2013 11:18
    öçal uzunay öçal uzunay

    Zaten kuranda bahsedilir siz evrende yalniz olduğunuzu mu zannedersiniz.masalarinda dediği bu olsa gerek .demek bir komsumuz varmış aynen .saygılar

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet111
    hayır20
    cevapla 10.01.2013 11:39
    cemal cemal

    biri canlı olamaz olsa kuranda yazardı der, diğeri zaten kuranda yazıyordu kesin canlı vardır der. her şeyi kurana endeksleyip de çıkmadığını görünce nasıl kıvıracaksınız bakalım. üzerinde "Allah korusun" yazan iki aracın birbirine çarpması sonucu ne olacak dersiniz :)

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet5
    hayır8
    cevapla 01.07.2013 11:09
    fady fady

    hem günes sisteminde degil hem günesin etrafinda 290 günde dönüyosa hem 6 katrilyon km ise cok büyük olmali

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet73
    hayır24
    cevapla 07.01.2013 02:43
    büşranur büşranur

    yanılıyo olmalısın

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet4
    hayır3
    cevapla 11.08.2013 14:30
    cemal cemal

    yurdum gençliği okulda ne öğreniyor merak ettim.! evrende bir tek yıldızın bizim güneş dediğimiz yıldız olduğunu mu sanıyorsunuz? haberdeki güneşin bizim güneşimiz olduğu kanısına nasıl vardınız? bir de mantık yürütmüş. peh peh

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet7
    hayır2
    cevapla 01.07.2013 11:06
    Yasin alpaydin Yasin alpaydin

    Fady her gezegenin etrafında döndüğü bir yıldız (güneş) vardır oyüzden güneş denilmiş :)

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet5
    hayır4
    cevapla 27.06.2013 01:38
    bilbeyz bilbeyz

    evet

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet5
    hayır3
    cevapla 04.05.2013 10:40
    Gizem Gizem

    Güneşin etrafında dönmüyor.Dikkatli bakarsanız "GÜNEŞİNİN ETRAFINDA ..." yazıyor.Yani döndüğü yer bizim Güneşimiz değil.

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet10
    hayır4
    cevapla 19.04.2013 21:00
    berk berk

    arkadaşlar eğer cok merak ediyorlarsa 3.5 astronot yollayıp baksınlar haklı değilmiyim

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet11
    hayır5
    cevapla 06.04.2013 11:04
    hasan hasan

    insanın başka bir gezegene gitmesi mümkün degil şimdilik.

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet65
    hayır35
    cevapla 10.01.2013 16:41
    sufi sufi

    bu dünyada insanca yaşamayı beceremedik yenisi bulunsa ne olur

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet122
    hayır27
    cevapla 10.01.2013 01:42
    kübasnes kübasnes

    hemen öğrensinler yaşam varmıymış orda hemen çabuk olun ne diyorum size çabuk !!!

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet8
    hayır4
    cevapla 11.12.2013 18:35
    asdasd asdasd

    hadi diyelim gittik o gezegene ya bizim dünyayı yok ettiğimizi öğrenseler ne olacak ?

    Aynı Görüşte misiniz?
    evet9
    hayır5
    cevapla 24.11.2013 09:06