Geçmişi 5 asır önceye dayanan ve kendilerine has bir kültür oluşturan kahvehaneler, bundan böyle modern görünümleriyle müşterilerine hizmet verecek. Televizyon dizilerinin vazgeçilmez mekanı olan Kuzguncuk'tayız...Üsküdar'ın şair Can Yücel ile bütünleşmiş bu tarihi semtinde, kısa süre önce modern çağın kahvesi olma vizyonuyla hizmete giren "Mahalle Kahvesi"ne misafir oluyoruz. Kapalı yerlerde sigara içme yasağının uygulanmaya başlamasının ardından iflas etme noktasına gelen geleneksel kahvelerin yeniden canlandırılması için planlanan proje burada başlatılmış. Tahminlere göre şu anda Türkiye genelindeki kahvehane sayısı 450 bin ve bunların çoğunluğu işsiz ve emekli erkeklerin uğrak mekanı... Bu tabloyu değiştirip kahvehaneleri hem gençlerin, hem de kadınların da gidebileceği yerler haline getirmek için bir proje geliştiren Aykut Taluy ve Bahri Uğraş, Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu'ndan aldıkları destekle projelerini hayata getirmiş.
ÖZEL LEZZETLER
Kütüphane, canlı müzik, kitap, laptop, sınırsız internet, gazete, dergi köşesi, toplantı salonu, masaj aleti ve televizyondaki belgesel yayınlarla kahvehane, 5 yıldızlı bir hale getirilmiş. Otomatik olarak taş dağıtılmasını sağlayan okey masası ve kağıt oyunları da kahvenin vazgeçilmezleri arasında. Çayın bir, kahvenin iki liraya satıldığı mönüde, Mürvet Uğraş'ın özel olarak hazırladığı ayvalı kek, cevizli simit gibi özel lezzetler de ilgi görüyor. Kahvenin girişinde fatura ödeme merkezi ve bankamatik yer alırken, THY, Atlas Jet, Onur Air, Pegasus, Metro firmalarının bilet satışı da yapılıyor.
'
AİLEMİZİN İÇİNDEYİZ'
Yaratılan bu atmosfer en çok müşterilerin, özellikle de eski kahve müdavimlerinin hoşuna gitmiş. Küfürlerin azalması ve mekanın temizliği hepsini memnun ediyor. Bir masanın etrafında kağıt oynarken konuştuğumuz 63 yaşındaki Seyfettin Polat, "Artık oturuşumuza, kalkışımıza dikkat ediyoruz. Daha medeni hale geldik" derken, 78 yaşındaki Rasim Hantal da, "İnşallah böyle devam eder" diye konuşuyor. Kasiyerlik yapan Pınar Bilecek ise "Ailemin içinde gibiyim" derken, kahvenin müdavimi haline gelen Deniz Karaboran da, "Erkek egemenliğini ortadan kaldırması güzel oldu. Artık bizler de rahatlıkla gelip oturabiliyoruz" ifadesini kullanıyor.
DÜNYAYA AÇILACAK
Projenin fikir babalarından reklamcı Aykut Taluy projenin nasıl ortaya çıktığını anlatıyor: "Bu proje aslında bir sosyal sorumluluk projesi. Çünkü Türkiye'deki birçok kahve batmak üzere ve onları kurtarmak için bir şeyler yapmamız gerekiyordu. Geliştirdiğimiz iş modeli ile sadece firmalarla yapılan işbirliklerinden bir işletmenin aylık bin 500 TL'ye yakın geliri olacak. Franchising yöntemi ile 2011'de 100 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. Yabancı markalara karşı Türk kahvehanesi modeli yarattık. İstanbul, Ankara, İzmir, Sivas ve Erzurum'dan çok başvuru var. En geç 1.5 yıl içinde ABD, Almanya, Irak gibi ülkelerde de 'Türk Kahveleri' açmayı planlıyoruz."