Bilkent Cyberpark'ta kurulu firmanın yöneticisi Burak Mert, Amerika Birleşik Devletleri'nde Mayıs ayında düzenlenen festivalde 1996 yılında öldürülen rap müziğin efsane ismi 'Tupac Shakur'un holografik bir konsere çıkarıldığını ve konser kayıtlarının internette 2 günde 20 milyon kez tıklandığını hatırlattı.
Hologramın orijinal objenin üç boyutlu gerçek kaydı, başka bir deyişle; 3 boyutlu görsel bilginin lazer teknolojisiyle kaydedilmesi, depolanması ve hareket efektinin kazandırılarak çok boyutlu ortama aktarılması sonucu elde edildiğini anlatan Mert, Tupac konseriyle dünyada ilk kez hayatta olmayan birinin sahneye çıkarıldığını söyledi.
Yaşayan ünlülerin önceden planlanarak çekim ve görüntü işlemlerinin buna göre yapılabileceğini ve sahneye holografik olarak çıkarılabileceğini belirten Mert, ''Ancak hayatta olmayan birini sahneye çıkarmanın özel çekim ve görüntü işleme teknikleri var. Tupac Shakur hazırlanan özel perde, sahne ve ışıklarla hazırlanmış hologram ile hayata döndü'' dedi. Firma olarak bu teknolojiye sahip olduklarını dile getiren Mert, ''Hatta bize Zeki Müren'i sahneye çıkarma teklifi geldi. Bunun mümkün olacağını ifade ettik'' diye konuştu. Burak Mert, şöyle devam etti:
''Arşivden Zeki Müren'in görüntülerini çıkardık. Çünkü canlı birinin görüntülerini zaten istediğimiz gibi çekebiliriz ama artık aramızda olmayan birinin daha önce çekilmiş konser videolarından teker teker onun çıkarılması gerekir. Müren'in olduğu dönemdeki video kaliteleri bugünkü gibi değil. Analog videoları araştırmamız ve görüntü işlememiz gerekecek, telif hakkı sorunları olacaktı. Görüntü boyutunun muazzam bir şey olması hedefleniyordu. Bütçe çok yüksek çıktığı için henüz o konuda bir girişim olmadı ancak bu teknoloji sayesinde önümüzdeki yıllarda inanıyorum ki Barış Manço, Zeki Müren'in yanında Atatürk gibi politikacılar da sahnelerde, mitinglerde yer alabilecektir. Biz bunu mümkün kılıyoruz. Bu işe 'kişileri tekrar dirilterek sahneye çıkarma' da denebilir.''
Vitrinde hologram manken yaptılar
''Yalancı hologram'' denilen ve 3 boyutlu izlenimi vermesine rağmen aslında 2 boyutlu olan teknikle vitrine sürekli değişen görüntü koymanın mümkün olduğunu belirten Mert, bu teknikle mağaza içerisinin de görünmesini engellemediklerini ifade etti. Türkiye'de ilk kez bir giyim firması için kullandıkları üründe manken Tuba Ünsal'ın o mağazanın vitrininde defile yaptığı izlenimini verdiklerini söyleyen Mert, ''Buradaki amaç müşterinin ilgisini vitrinlere çekmek, ürünlerle daha çok ilgilenmesini sağlamak, satışları artırmak ki bu yöntemin ürünlerimizin satışı ne kadar artırdığını firma da onayladığı için işbirliğine devam ediyoruz'' diye konuştu.
Gerek Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden mezun mühendislerle çalışmaları gerekse projektör konusunda dünya devlerinden biriyle ortaklık yapmaları nedeniyle ürünlerinin bu alanda diğer firmalardan daha önde olduğunu savunan Mert, ''Tuba Ünsal hologramı sadece yapılabileceklerin bir prototipi. Büyük prototip örnekleri de dünyada görülebiliyor. Türkiye'de ilk kez ünlü bir isim, büyük bir marka ve bir teknoloji şirketi bir araya gelip böyle bir projeyi çıkarıyor'' dedi.