HER 3 AVRUPALIDAN 2'Sİ GİRİŞİMCİLİĞE OLUMLU BAKIYOR
Amway Avrupa tarafından Dünya Girişimcilik Haftası'nda duyurulan araştırmanın sonuçlarına baktığımızda girişimciliğin Avrupa'da yüksek bir itibara sahip olduğunu görülüyor. 2010 ve 2011 ile karşılaştırıldığında kendi işinin sahibi olma potansiyeli Avrupa'nın tamamında değişmiyor; araştırmaya katılan her üç kişiden biri (%38) kendi işini başlatmayı düşünebiliyor. Mayıs – Haziran 2012 tarihleri arasında Türkiye'nin de içinde bulunduğu 16 Avrupa ülkesinde (Türkiye, Avusturya, Danimarka, Fransa, Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya, Polonya, Rusya, İsviçre, Ukrayna, Yunanistan, Macaristan, Romanya, Portekiz), 14 yaş ve üzeri kadın-erkek 17.768 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre girişimcilik, önümüzdeki 10 yıl içinde daha da önem kazanacak.
GİRİŞİMCİLİK POTANSİYELİNİN EN YÜKSEK OLDUĞU ÜLKELER; YUNANİSTAN, TÜRKİYE VE İSVİÇRE
2012'de girişimcilik potansiyelinin yüksek olduğu ülkeler arasında Yunanistan (%50), Türkiye (%48) ve İsviçre (%48) başı çekiyor. Bu ülkeleri %47 oranıyla Polonya takip ediyor. Almanlar ise geçen sene olduğu gibi kendi işini kurmaya en olumsuz yaklaşan halk.
Girişimciliğe karşı en olumlu tavrı sergileyen ülke ise %85 ile Danimarka. Onu %77 oranla Fransa ve % 76 ile İngiltere izliyor. %47 ile Macaristan, %35'erlik oranla Avusturya ve Almanya da en olumsuz bakan ülkeler sıralamasında başı çekiyor.
Şu anda girişimci olduklarını teyit eden insanların sayısının en yüksek olduğu ülkeler ise Yunanistan (%21), İtalya, İsviçre (her biri %12) ve Portekiz (%10). Rusya ve Danimarka ise % 3'lük oranla en son sıralarda yer alıyor.
EN CESUR ÜNİVERSİTE MEZUNU GENÇLER
30 yaş altı gençlerin %78'i girişimciliğe olumlu bakıyor. Bu yaş grubundaki her iki katılımcıdan neredeyse biri (%48) kendi işini kurmayı düşünebiliyor. Erkeklerin (%71) ise kadınlara (%67) oranla girişimciliğe biraz daha olumlu yaklaştığı görülüyor. Ankette üniversite mezunlarının da girişimcilik konusunda daha cesur oldukları ortaya çıkıyor. Üniversite mezunlarının bu yaklaşımının en büyük sebebi ise kişisel tatmin, kendi fikirlerini hayata geçirme imkânı.