X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Adana’ya İki Marka Değer
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

’ya İki Marka Değer

  • Giriş Tarihi: 11.3.2015 12:18 Güncelleme Tarihi: 12.3.2015 15:45
YRD. DOÇ. DR. K. SERDAR GİRGİNER, “ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ VE ARKEOLOJİ” BAŞLIKLI “TANITIM VE PAZARLAMADA ARKEOLOJİNİN ÖNEMİ” KONULU SUNUMUNDA İLETİŞİM ÖĞRENCİLERİNE BİLGİ VERDİ.
Adana’ya İki Marka Değer

ÇÜ Fen Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi, Yrd. Doç. Dr. K. Serdar Girginer, Kizzuwatnalı Kraliçe Puduhepa ve onun yaşadığı kent Lawazantiya’yı için iki marka değeri olarak önerdiklerini söyledi.
Yrd. Doç. Dr. K. Serdar Girginer, “Çukurova Üniversitesi ve Arkeoloji” başlıklı “Tanıtım ve Pazarlamada Arkeolojinin Önemi” konulu sunumunda iletişim öğrencilerine bilgi verdi.
Bir üniversitenin arkeoloji çalışmalarında Türkiye’deki en şanslı bölümlerden birisi olduklarını belirten Yrd. Doç. Dr. Girginer, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ÇÜ adına yapılmakta olan Tatarlı Höyük kazısının son verilerini iletişim öğrencileriyle paylaştı.
Bu kazıyla birlikte üniversite olarak Adana’ya iki marka değeri önerdiklerini, bunların Kizzuwatnalı Kraliçe Puduhepa ve onun yaşadığı kent Lawazantiya olduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Girginer, Lawazantiya’nın da çok büyük ihtimalle Tatarlı Höyük ile aynı yer olduğunu; bu kanıtlandığında da yaklaşık 80 yıldır aranan kayıp kent Lawazantiya’nın bulunuşunun Çukurova Üniversitesi’nin büyük bir başarısı olarak tarihe geçeceğini söyledi.
Yrd. Doç. Dr. Serdar Girginer, arkeolojik çalışmaların ve sonuçlarının kentin ve bölgenin tanıtımında ve kültür turizmi hareketliliğinde çok önemli vitrin çalışmalar olduğunu kaydetti.