X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Her Sıvı Tüketimi Suyun Yerini Tutmaz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Her Sıvı Tüketimi Suyun Yerini Tutmaz

  • Giriş Tarihi: 21.3.2015 09:48 Güncelleme Tarihi: 21.3.2015 21:50
“22 MART DÜNYA SU GÜNÜ” NEDENİ İLE AÇIKLAMALARDA BULUNAN ACIBADEM ADANA HASTANESİ BESLENME VE DİYET UZMANI GİZEM AKGÜL, VÜCUT FONKSİYONLARININ DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKEN EN TEMEL MADDENİN SU OLDUĞUNU BELİRTTİ VE VÜCUDUMUZUN YÜZDE 60-70’İNİ SU
Her Sıvı Tüketimi Suyun Yerini Tutmaz

“22 Mart Dünya Su Günü” nedeni ile açıklamalarda bulunan Acıbadem Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Akgül, vücut fonksiyonlarının düzenli çalışabilmesi için gereken en temel maddenin su olduğunu belirtti ve vücudumuzun yüzde 60-70’ini suyun oluşturduğunu söyledi. Bu miktarın günde 1,5-2 litresinin çeşitli yollarla dışarı atıldığını söyleyen Dyt. Akgül, “İnsan metabolizması yüzde 1’lik bir su kaybını bile hissederken bu oran daha da yükseldiğinde hayati risk oluşturacak boyutlara ulaşabiliyor. Bu yüzden su oranını dengelemek çok önemli. Yetersiz su tüketiminde idrarın rengi gerekli sinyalleri vermekte. Eğer idrar rengi koyu sarıysa su tüketiminin yetersiz olduğu sonucuna varabiliriz. Böyle bir durumda günlük su tüketim miktarı attırılmalı ve belirtilerin ortadan kalkması beklenmeli” diyor.
ÇAY-KAHVEYİ ÇOK TÜKETENLER BOL SU İÇSİNLER
Gün içerisinde yeterli miktarda su tüketilmediğinde vücudun kendisi için gerekli suyu kullanarak metabolizmayı susuz bırakmaya başladığını ve bu noktada metabolizmanın doğal işleyişinden uzaklaştığını belirten Dyt. Gizem Akgül, günlük sıvı tüketiminin fazla olmasının su tüketiminin de yeterli olduğu anlamına gelmediğini söylüyor. Çay, kahve, çorba, meyve suyu gibi diğer içeceklerde de su bulunmasına rağmen suyun sağladığı faydaların yerini tutmayacağını anlatan Dyt. Gizem Akgül, “Diğer içecekler günlük su ihtiyacımızı karşıladıktan sonra içilmeli. Özellikle gün içinde sürekli çay ve kahve tüketenler, bu içeceklerde de su bulunduğunu düşünerek günlük ihtiyaçlarını karşıladıklarını düşünüyorlar. Aksine fazla çay ve kahve tüketimi, diüretik etki yaparak vücuttan daha fazla su atılmasına sebep oluyor” diyerek sık çay-kahve tüketen kişilerin daha fazla su içmelerini tavsiye ediyor.
Akgül, suyun vücudumuzdaki yararlarını ise şöyle sıralıyor;
’’Metabolizmanın hızını arttırır, Tokluk hissi oluşmasını sağlar, Kas kaybını ve kilo kayıplarına bağlı sarkmaları önlemede yardımcı görev görür, Vücuttaki ödemin atılmasını sağlar, Cildin kurumasına engel olur, Sindirimin sisteminin düzenli çalışmasını, metabolik atıkların dışarı atılmasını sağlar, Beyin fonksiyonlarının çalışmasına yardımcı olur.’’