X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Timakademi Semineri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Timakademi Semineri

  • Giriş Tarihi: 27.3.2015 16:48 Güncelleme Tarihi: 27.3.2015 21:03

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılı 2023’te 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilmek için her yıl ihracatın yüzde 13,5 artırılması gerektiğini kaydetti.
TİM, tüm altyapı çalışmalarını tamamladığı ve bir devlet politikası haline gelen ‘2023 yılında, 500 milyar dolar ihracat’ hedefine ulaşmak için yaptığı çalışmalar kapsamında düzenlediği Timakademi Semineri, Sheraton Hotel’de gerçekleşti. Seminerin açılış konuşmasını yapan Adana Sanayi Odası (ADASO) Başkanı Zeki Kıvanç, 2023 hedeflerine herkesin görmediğini görerek, yapmaya cesaret edemediğini yaparak ulaşılabileceğinin altını çizdi. Ülkeye önemli katkı sağlayacak Ceyhan Enerji İhtisas Endüstri Bölgesi gibi makroprojelerin süratle gerçekleştirilmesine yönelik aralıksız çalıştıklarını anlatan Kıvanç, seminerin Adana ve ülke ihracatına gelişimine katkı sağlamasını temenni etti.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise gelişmekte olan ülkelerin emtia fiyatlarının hızlıca gerilemesi nedeniyle sıkıntılar yaşadığını kaydetti. Avrupa Birliği pazarı ihracatından eskiden yüzde 5 pay alırken şimdi bu rakamın 7,5 olduğunu anlatan Büyükekşi, “Korkacak bir şey yok. Dünyada ticari gerileme varken Avrupa Birliği’nde bu şekilde artış olması son derece sevindirici çünkü en çok ihracat yaptığımız 5 ülkenin 4’ü Avrupa Birliği’nde” diye konuştu.
Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için makro plan hazırlayıp Harvard Üniversitesi’nden Robert Steven Kaplan ile çalıştıklarını belirten Büyükekşi, sürecin en önemli sorumluluğunun bu projeyi gerçekleştirecek şirketler olduğunu dile getirdi. Şirket yöneticilerine seslenen Büyükekşi, uzun vadeli ekonomik planlar yapmaları önerisinde bulundu. Şirket yöneticilerine ‘2023 için hedefiniz var mı?’ diye soran Büyükekşi’ye salondaki 400 kişi içerisinden sadece iki kişi el kaldırdı. İhracatçılara rotalarını belirlemeleri tavsiyesinde bulunan Büyükekşi, “Hedefimizden şuan 20 milyar dolar gerideyiz. Her yıl ihracatımızı yüzde 12 büyütürsek 500 milyar doları yakalayacaktık ancak şuan bunun yüzde 13,5’a çıkması gerekiyor. 26 sektörde hedefe ulaşmak için inovasyon, Ar-Ge ve markalaşma şart” şeklinde konuştu.
Açılış konuşmalarının ardından Ekonomi Bakanlığı Ekonomik Araştırmalar Genel Müdürü Dr. Halil Bader Arslan, 2023 ‘İhracat Stratejisi Genel Vizyonu ve Adana’ değerlendirmesini, Marmara Bölgesi Müdür Yardımcısı Dr. Yasemin Görüm, ‘2023 İhracat Stratejisi’ kapsamında Adanalı firmaların yararlanabileceği devlet desteklerini ve son dönemde değişen tebliğlerin neler olduğunu anlattı.
Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı da, markalaşmada bir başarı hikayesi olarak Pegasus’un markalaşma sürecini katılımcılara aktardı. Seminerde, HSBC Türkiye Kurumsal Bölge Yönetimi Grup Başkanı Belgin Dağtekin, Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç, Güler Dinamik Yönetim Kurulu Başkanvekili Ercan Güler, Finansal Kurumlar Birliği Faktoring Sektörü Temsilcisi Filiz Ünal da şirket yöneticilerine tecrübelerini aktardı.
Etkinliğe kent protokolünün yanı sıra iş adamları ve şirket yöneticileri katıldı.