İşkur Antalya İl Müdürlüğü tarafından Eylül-Ekim 2012 tarihlerinde yapılan İşgücü Piyasası Anket Çalışması sonucunda Antalya bölgesinin sektörler itibariyle işgücü ihtiyaçları belirlendi.
BİN 349 İŞ YERİ
42 iş ve meslek danışmanının Antalya genelinde 15 bin 183 kilometre yol yaparak tamamladığı iş gücü piyasası alan tarama anketi kapsamında bin 349 işyerine ziyaretler gerçekleştirildi. Alan tarama anketi verilerine göre açık iş oranının en çok görüldüğü alanın imalat sektörü olduğu ortaya çıktı. En az işçi ihtiyacı duyulan sektörlerin ise kültür, sanat, eğlence ve spor alanları olduğu sonucuna ulaşıldı.
EN AZ POTANSİYEL
Turizm başkenti olan Antalya'da en az işçi ihtiyacına sahip olan sektörler ise konaklama ve yiyecek hizmetleri sektörü, eğitim ve kültür, sanat, eğlence, dinlence ve spor sektörleri oldu.
DENGELER DEĞİŞECEK
İşgücü piyasası anket çalışması sonuçlarına göre 2013 yılı Haziran ayı net istihdam değişim oranları çalışması da yapıldı. 2013 yılının ilk yarısı itibariyle konaklama ve yiyecek içecek hizmetlerinde yüzde 25,2'lik, maden ve taş ocakları sektöründe ise yüzde 25,4'lük bir değişim beklendiği açıklandı. İdari ve destek hizmetleri faaliyetlerinde yüzde 29,4'lük bir değişim bekleyen uzmanlar, en az değişikliğin yüzde 2,1 ile bilgi ve iletişim sektöründe yaşanacağını belirtti.
SEKTÖR VE İHTİYAÇLAR
Anket verilerine göre yüzde 5,4'lük oranla imalatsektörü en çok işçi ihtiyacına sahip olan alan olarak belirlendi. İmalatı yüzde 5,2'lik oranla bilgi ve ileti- şim sektörü takip etti. Elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektörü yüzde 4,1 ile 3'üncü sırada yer alırken, finans ve sigorta faaliyetleri, mesleki, bilimsel ve teknik faaliyetler ile gayrimenkul sektörü yüzde 3,9 ile listede aynı sırada yer aldı.
İNŞAATTA DÜŞÜŞ
Ankette, insan sağlığı ve sosyal hizmet sektörü 3,8, ulaştırma ve depolama faaliyetleri 3,7, idari ve destek hizmet faaliyetleri 3,5 yüzdelerine sahipken, Antalya'nın en hareketli sektörlerinden biri olan inşaat sektöründe yüzde 3,4'lük bir işçi ihtiyacı olduğu belirlendi.