X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Okul öncesinde ekol oldular
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Okul öncesinde ekol oldular

  • Giriş Tarihi: 9.5.2013

Kapalı yüzme havuzu ve eko-seraları gibi fiziki üstünlüklerinin yanı sıra eğitim programının içeriğinden materyallerine kadar en küçük ayrıntıya dikkat eden İstek Antalya Yeditepe Koleji Okul Öncesi Bölümü, Antalya'da ekol olmayı başardı

İstek Antalya Yeditepe Koleji'nin Okul Öncesi Bölümü, onlarca artısıyla örnek olabilecek özellikler taşıyor. Kampüste yer alan yarı olimpik kapalı yüzme havuzu, yaparak yaşayarak öğrendikleri mini lezzet mutfağı, mimik, beden dili ve duygu eğitimi aldıkları aynalı temporal oryantasyon odası, öfke ve stres atma odası, çevre bilincinin pekiştirildiği atık marketi, müzik ve resim atölyeleri, drama ve sanatsal etkinlik atölyesi, satranç odası, bilgisayar laboratuvarları, fen ve teknoloji laboratuvarları, anaokuluna ayrılan açık ve kapalı alanlarıyla öğrencilere özel yaşam kalitesi sunuyor.

GÜÇLÜ EĞİTİM KADROSU

Fiziki üstünlüğünün yanı sıra güçlü eğitim kadrosu ile öğrencile rin yeteneklerini olması gerektiği gibi yönlendirerek, bireysel farklılıkları göz önünde bulunduran, teknolojiyi bütün imkânlarıyla kullanan, akılcı, sorgulayan, etkin ve aktif öğrenmeyi hedef alarak, dünyada bununla ilgili çalışmalar yapılan "derslerimizi nasıl eğlenceli hale getirebiliriz" bakış açısını programına yansıtan Anaokulu Bölümü, dış mekânda da harikalar yaratıyor.

MATERYAL FAZLA

Bahçede birebir boyutlardaki devasa havyan maketlerinin yanı sıra özel tasarım evcil hayvan kümesleri, tik ağacı kullanılarak yapılan kum teknesi, denge yürüyüşü yaptıkları aparatları, mini seraları, kış bahçeleriyle her çocuğun içinde olmak istediği bir dünya yaratılmış.

HAYALLERİ HAYATA GEÇTİ

Anaokulu Koordinatörü Emel Güven, eğitime gönül vermiş ve daha önce de öğretmenlik geçmişi olan kurucularından gördüğü destekle, hayal ettiği fiziki şartları, tefriş aşamasındaki en küçük detayları ve eğitim-öğretimle ilgili projelerini gerçekleştirebilme ayrıcalığını yaşıyor. Meslek hayatının 38. yılında olan Emel Güven'in ilk öğrencileri, şu anda 43 yaşında.

HEPSİ KENDİNE ÖZGÜ

Her öğrencinin kendine özgü olduğunu, eğitimde ortak dil kullanılması gerektiğinin altını çizen Güven, "Çocuklar arasında mukayese yapılmamalı. Kendilerine özgü bireysel ve gelişimsel özellikler taşıyorlar, çocuklara karşı hiçbir konuda aşırıya kaçırılmaması gerekiyor. Koşullarının farkında olmalarının önemi, maddesel değerlerinin yanında gücünün ve özelliklerini bilmeleri, duygusal zekânın akıl gücüyle etkin kullanılması da öğrencinin yüksek yaşam kalitesine ulaşmada büyük fayda sağlar" diye konuştu. Çocukların kendilerini ifade edebilecekleri ve geliştirebilecekleri özel mekanlara ihtiyaç duyduğunu belirten Güven, değerli öğretmenlerle buluşturulduklarında gelişimsel anlamda büyük ivme kazandıklarını anlattı.

HER ŞEY ÇOCUKLAR İÇİN
Tuvaletlerdeki Mickey Mouse şekilli aynaların kenarlarının keskin olmaması, panoların istediği ağaç ve renkte olması, masalarının renkleri, köşelerinin korunaklı olması, boyalarının su bazlı olması, teknik arızaların hemen giderilmesi, mekanda temiz ve hijyenik bir ortamın yanı sıra emniyetin sağlanması ile ilgili konularında da hassasiyet gösteriliyor. Okul Öncesi Bölümü'nde her şey çocuk odaklı düşünülmüş ve planlanmış.

STRES ATMA ODASI
Çocukların zaman zaman içlerinde biriken öfkelerini dışa vurmakta ve bununla başa çıkmakta zorlanmalarından yola çıkan Emel Güven, öfke ve stres atma odası adı altında, çocuklara özel fitness aletleri, tırmanma duvarı, kum torbasına benzer köpük torbaları, rahatlama panoları ile oluşturulan bu mekânın öğrenciler tarafından büyük ilgi gördüğünü söyledi

POZİTİF RENKLER
YEMEK masaları, resim kurutma aparatı gibi birçok yerde göremeyeceğiniz materyaller ve pozitif enerji veren fıstık yeşili, sarı ve turuncu renklerle İstek Koleji'nin Okul Öncesi Bölümü farklı bir enerjiye sahip.

DÖRT MEVSİM AĞACI
YAŞ grubuna özgü soyut olan zaman ve mevsim kavramlarını, somut bir hale getirmek için "Dört Mevsim Ağacı" adını verdikleri projeleriyle etkin ve aktif öğrenmeyi de hayata geçiriyorlar. Yaşanan dört mevsime uygun hazırlanan bu ağaçlar, tamamıyla minik öğrencilerin tasarımıyla gerçekleşiyor. Öğrenciler böylece çok daha kolay öğreniyor.

HERKESİN SAZI VAR
MÜZİK atölyelerinde de her çocuğun bir enstrümanı var. Ayrıca davuldan piyanoya kadar birçok enstrümanı burada görebiliyor. Müzik çalışmalarında Orff Metodu uygulanıyor. Okul Öncesi Bölümü'nde beden perküsyonu gibi sıra dışı etkinliklere de yer veriliyor.

EĞİTİM KADROSU
ANAOKULU KOORDİNATÖRÜ: Emel Güven
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ: Arzu Özen, Oya Ertekin, Burcu Özden, Damla Çakı, Bilge Demirbağ, Didem Parlak, Füsun Yıldıztaşkan, Raife Ad, Gönül Yağcı
İNGİLİZCE: Kıvanç Şişmanyazıcı, Duygu Çırak, Sezgi Özdemir
GÖRSEL SANATLAR: Belma Koç
BEDEN EĞİTİMİ-RİTMİK JİMNASTİK- DANS: Mehtap Eraslan
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ: Savaş Tatlısoy
HALK OYUNLARI: Leyla Yakıcı
YÜZME ANTRENÖRLERİ: Nilgün Turgut, Ayça Gülsem, Çağlar Özdemir
MÜZİK: Derya Altaş, Tuğçe Karaca
SATRANÇ: Ümit Parçaoğlu
YARATICI DRAMA: Aslı Arslan
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK UZMANI: Dr. Aybike Oruç

SEVGİ FARK YARATIYOR

HİTAP edilen yaş grubuna özel duygu ve gözlerle bakıldığında iletişim kurulabilmenin çok kolay olacağını anlatan Anaokulu Koordinatörü Emel Güven, "Onların derinliğini görmek, yalnızca söylemleriyle değil kafa sesleriyle ilgili de açılımlar yapmak çok keyifli. Her çocuk eğitilebilir. Sevgi ve sabır yeterli" dedi.

EVCİLİK OYUNU

HİÇBİR sınıfa evcilik köşesi konulmamış. Çünkü okul öncesi bölümünde "mış" gibi yapılmıyor. Çocuklar için özel planlanmış mini lezzet mutfaklarını atölye olarak kullanıyorlar. Turşu kuruyorlar, pizza, spagetti, ekmek pişiriyorlar. Bunun yanı sıra her sınıf kendi tostunu burada hazırlıyor.

ESNEK OLMANIN AVANTAJI
DURUM eğitiminin önemine de değinen Güven, "Okul öncesi programını uygularken esnek olabilmemiz bize büyük avantaj sağlıyor" diyerek, dolu yağdığında dersi bırakabilme ve sık rastlanan bir doğa olayı olmadığı için gözlem yapabilme şansını yakalayabildiklerini dile getirdi.

SANAT VE SPOR ÖNEMLİ
RİTMİK jimnastik odası, drama ve sanatsal etkinlik atölyelerinde birçok sanatçıyı ağırladıkları gibi farklı enstrümanlarla da tanışarak, klasik müzik ve halk müziği ile de buluşuyorlar. Sanatın her koluyla öğrencilerini tanıştırmayı hedefleyen Emel Güven, bununla ilgili olarak, her ay bir tiyatro ya da müzikal izlediklerini, mini sahnelerinde öğrencilerin de kendilerini ifade etme imkânını bulduklarını belirtti.

PROJE TABANLI EĞİTİM
ATÖLYE çalışmaları, proje tabanlı eğitim çalışmaları, durum eğitimi, akran eğitimi, değerler eğitimi, sanatsal etkinlikler, drama, müzik, geleneksel ve yaratıcılıklarının geliştirildiği oyun aktiviteleri, alan gezileri, gözlem ve deneylerle ilgili çalışmaların da okuma- yazmaya destek çalışmalar olduğunu biliyorlar. Çünkü bu çalışmalar görsel ve işitsel algıyı, problem çözmeyi ve tahmin edebilmeyi, bağımsız davranışlar sergilemeyi, öz güveni geliştiriyor.

ÇOCUK YÖNETİMİ VE SIRLARI
TAVIR ve ses sertleştiği zaman çocukların birey olduklarını kanıtlama çabasına girdiğini hatırlatan Güven, "Önemli ve özel olduklarını kabul ettirmek için daha protest tavırlar göstererek bir karşı duruş sergiliyorlar. Hatalı davranışlar sergilediklerinde suçlayıcı değil "ben" dilini kullanarak yaklaştığımızda sorunların daha kolay çözülebildiğini görüyoruz" diye işinin sırrını anlattı.

OKUMA-YAZMA ÇALIŞMASI FARKLI
YURT dışında çok kullanılan bir teknik olan kuma, havaya şekiller ve semboller çizerek okuma-yazma çalışmalarını destekliyorlar. Çünkü okuma yazma çalışmalarını masa başında yapılan çizgi ve kavram çalışmaları olarak değerlendirmiyorlar.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.