Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sıcaklar yaklaşırken yediklerinize dikkat

Giriş Tarihi: 12.5.2013

Medical Park Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Yurdakul, mevsim geçişinin yaşandığı bu dönemde hava şartlarının sağlığımız ve yaşam kalitemizi etkilediğini açıkladı

Isınan hava ile birlikte bahar yorgunluğu denilen halsizlik, yorgunluk, yataktan kalkmama isteği, isteksizlik, eklem ağrıları v.b şikayetlerin arttığını vurgulayan Dyt. Aysun Yurdakul "Bu dönemde B vitaminleri ve antioksidantdan zengin meyve ve sebzenin daha düzenli tüketilmesi gerekmektedir. Ayrıca havanın ısınmasıyla birlikte arttan su ihtiyacını karşılamak için günde en az 8-10 bardak su içilmesine özen gösterilmelidir" dedi.

HANGİ BESİNDE?

Yurdakul, vitaminlerden özellikle A, C, E ve B, minerallerden ise Se ve Zn bağışıklık sistemini desteklediği için daha özenli almamız gerektiğini, A vitamininin; yeşil yaprakllı sebzeler, havuç, kuru kayısı, yumurta, E vitamininin; soya yağı , bitkisel yağlar, badem, ceviz, fındık, ayçekirdeği gibi yağlı tohumlarda, C vitamininin; maydanoz, yeşil sivri biber, karalahana, karnabahar, çilek, limon, portakal, greyfurt ve kivi tam mevsimi olan kırmızı (kapya) biberde, Selenyumun; deniz ürünleri, böbrek, yürek ve diğer et ürünlerinde, Çinkonun; et, balık, süt, yumurta, badem, ceviz, kabak çekirdeği, ,elma, ve kurubaklagillerde, Magnezyumun; badem, ceviz, fıstık, fındık, muz, kurubaklagiller, tahıllardan, yeşil yapraklı sebzelerden daha fazla bulunduğunu söyledi.

GÜNLÜK BESLENME
Çay ve kahve yerine bol bol bitki çayının tüketilmesinin faydalı olduğunu belirten Dyt. Aysun Yurdakul, "En az 2 su bardağı az yağlı yoğurt, süt veya ayran tüketin. Sütü zencefil koyarak tüketebilirsiniz hem tokluk hissi sağlar hem de bağışıklık sistemini arttırır. Öğünlerinizi geçiştirmeyin. Öğünlerininzin içerikli olmasına dikkat edin. Mutlaka çiğ sebzeye yer verin. Öğün aralarını çok uzun bırakmayın ara öğünlerinizde meyve yiyin, meyvenin yanına ya da bir sonraki ara öğüne, yağlı tohumları (badem, fındık, ceviz gibi) ayran veya süt seçeneklerini de ekleyin. Haftada en az 2 kere balık tüketin. Kızartmadan ızgara veya fırında veya buğulama olarak pişirilmesine dikkat edin. Haftada en az iki kere kurubaklagil tüketmeye özen gösterin" dedi.

BİLİNÇSİZ DİYET ÇOK ZARAR VERİR
Dyt. Aysun Yurdakul baharın diyet ayları olarak bilindiğini belirterek, "Yaz gelmeden kilo verme endişesi ile bilinçsiz şekilde spor yapıp arkadaşlardan, kitaplardan alınan diyetlerin yapılması kişinin sağlığına zarar vermektedir. Diyet kişiye özeldir. Kişinin yaşı , cinsiyeti , metabolizma analizleri, kan tetkikleri, yaşam şekli diyetin içeriğini ve kalorisini belirler. Mevsim başı yapılıp bırakılan diyetlerle sadece geçici ve kısa süreli çözümler buluruz. Yapacağımız diyetin yaşam tarzımız olup, yaşamımızın içinde eriyip gitmesi, bize yük olmaması gerekmektedir'' dedi.
ARKADAŞINA GÖNDER
Sıcaklar yaklaşırken yediklerinize dikkat
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz