İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şubesi'nin Mayıs ayı içerisinde gerçekleştirdiği 2'nci Antalya Ulaşım Sorunları ve Çözümleri Konferansları'nın sonuç bildirgesi yayınlandı. Antalya'nın ulaşım sorununa çare bulmak için düzenlenen konferansın sonunda 26 maddelik bir eylem planı oluşturuldu. Yayınlanan sonuç bildirgesinde Antalya'ya yapılması planlanan hızlı tren projesinin önemine ayrı bir vurgu yapılırken, kent içerisindeki hızlı araç artışına da dikkat çekildi. İnşası devam eden 33 bin kişilik stadyum ve 10 bin kişilik spor salonunun Yüzüncü Yıl güzergahında Samanyolu, Falez ve Antalyaspor kavşaklarında trafik yoğunluğunu kapasitenin üzerine çıkaracağı belirtilirken, aynı güzergahta rezidans veya alışveriş merkezi yapılması durumunda uzun araç kuyrukları oluşacağı ve trafiğin tamamen kilitleneceği öngörüsü dile getirildi. Ayrıca şehri ikiye bölen, kent içi hızı arttıran ve bu nedenle ölümcül kazalarda artış sağlayan battıçıktı kavşaklara ilave kent içinde yeni battı- çıktı kavşaklar yapılmaması gerektiği savunuldu.
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Sonuç bildirgesinde öne çıkan çözüm önerileri şöyle:
Havaalanına yolcuların transferleri salt karayolu ile yapılmamalı, metrobüsle ulaşım ve raylı sistem ulaşımı değerlendirilmeli; Antalya-Alanya raylı sistem taşımacılığı hayata geçirilmelidir.
Şehir içi transit trafiği şehir dışına alacak Antalya Çevre Yolları hizmete açılmalıdır.
Yol hiyerarşisine uygun girişçıkış ve bağlantılar irdelenmeli, gerekiyorsa yeni düzenlemeler yapılmalıdır.
Özel araç talebini azaltacak toplu taşıma sistemlerine öncelik verilmelidir.
Özel araç park düzenlemeleri, otopark kapasiteleri ve planlaması yapılmalıdır.
Yaya dostu bir kent ve trafik kültürü yaratılmalıdır.
Bisiklet kullanımı yaygınlaştırılmalı, özendirilmeli, herkesin kullanabileceği bölgesel bisiklet park alanları oluşturulmalıdır.
Deniz ulaşımı sisteme bir şekilde dahil edilmelidir.
Motosiklet kullananların güvenli seyahatini sağlayacak düzenlemeler yapılmalıdır.
Merkezdeki yoğunlaşma yeni cazibe merkezleri oluşturularak kaydırılmalıdır.