Dünya Turizm Örgütü(DTÖ) verilerine göre dünyada her 320 bin turistin tatil tercihinde birinci önceliği kaldıkları otelin yemek lezzeti oluşturuyor. Kültür ve Turizm Bakanı Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, yemek kültürü zenginliği ve damak lezzetinin turizmde kalıcı olmayı sağladığını söyledi. Dünya turizminde son yıllarda eko, kültür, tarih, arkeoloji, deniz, kum, güneş, müzik kültürünü tanıma ve yayla turizmi kadar gastronomi(yemek kültürü) ön plana çıktığını belirten Arıcı, Avrupalı, İskandinav ülke, Rus, Baltık ve Uzak Doğu ülke turistlerinin tatil tercihlerini kaldıkları otellerin damak lezzetini beğenmesinde birinci etken olduğunu kaydetti.
DOYUM LEZZETİ
Turizmde otel konforu, temiz bir çevre, müşteri memnuniyeti, güler yüz, deniz ve havuz suyu temizliği, otele girişte karşılama ve odaya yerleştirme kadar hijyenik ortamda beslenmesi de önemli olduğunu aktaran Arıcı, bunların hepsinin bir bütünün parçaları olduğunu ve tatile gelen bir ilk önceliğinin doyuma bağlı damak lezzeti olduğu unutulmaması gerektiğini söyledi.
AYNI OTELİ SEÇEN VAR
Arıcı, "Kaldığı otelin yemeklerini beğenen bir turist bir sonraki yıl yine aynı otelde tatil yapmak için rezervasyon yaptırıyor. Damak lezzeti turizmde kalıcı olmayı sağlıyor. Konaklama tesislerimizin konforu kadar damak lezzetimiz de çok önemli. Otel mutfaklarımızın damak tadı müşteri memnuniyet anketlerine göre yüzde 100'e yakın. Otelin damak tadını beğendiği için 10 yıl üst üste aynı otelde tatil yapan Alman, Rus, İngiliz, Belçika, Fransız, Norveç, İsveç, Finlandiya, Çek Cumhuriyeti ve Hollandalı turist var. Otellerimizin başta baş aşçıları olmak üzere mutfaklarda hizmet veren bütün elamanlarının hepsi gönüllü birer turizm elçisi. Yemek kültürü zenginliğimiz, dünya gastaronomi turizminde ülkemizi ön plana çıkarıyor" dedi.
GÖNÜLE GİRMEK ÖNEMLİ
Manavgat Aşçılar Derneği Başkanı İsmail Karataş, tatil yaptığı otelde yediği yemek ve tatlının tadını beğenen turistin bir sonraki yılda aynı tesisinde kalmasında etkili olduğunu söyledi. Karataş, Anadolu insanının da olduğu gibi dünyanın her ülkesinde gönüllülere girmenin yolunun mideden geçtiğini belirtti.
10 YIL AYNI OTELDE
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Side-Manavgat Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Özden de, damak tadına bağlı müşteri memnuniyetinin bir sonraki yılın erken rezervasyonlarında etkili olduğunu söyledi. Özden, Side- Manavgat destinasyonunda yemek kültürü zenginliğine bağlı 10 yıl üst üste aynı otelde tatil yapan yüzlerce Avruaplı turistin olduğunu vurguladı.