X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bilinen en sağlıklı detoks: Oruç tutmak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bilinen en sağlıklı detoks: Oruç tutmak

  • Giriş Tarihi: 14.7.2013

Medical Park Antalya Hastane Kompleksi Beslenme ve Diyet Uzmanı Aysun Yurdakul, bilinen en iyi detoks yönteminin Ramazanda oruç olduğunu söyledi

Ramazan ayında yaklaşık 16 saatlik açlığın sonunda, nefsimize hakim olamayıp, doyduk mu doymadık mı düşünmeden, hızla önümüze gelen yemekleri yediğimizi belirten Medical Park Hastane Kompleksi Beslenme ve Diyet Uzmanı Aysun Yurdakul, hızlı yemek sonrasında midede ağırlık, gaz, yanma, kabızlık, mide öz suyunun yemek borusuna geri kaçması olarak adlandırdığımız reflü gibi sorunlarla karşı karşıya kaldığımızı açıkladı.

ÖĞÜN SAYISI
Sağlıklı bir bireyin gün içinde 3 ana, 3 ara öğün olmak koşuluyla 2.5-3 saat arayla 6 öğün beslenmesinin doğru olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Aysun Yurdakul, "Ramazan ayında öğünlerimiz neredeyse 2'ye düşmektedir. İftarda sofraya oturup, bir anda yediğimiz yemekleri öğünlere dağıtmalı, çorba, ana yemek, tatlı ve meyve aralarında 1'er saat bırakmalıyız. Sahuru da atlamadığımızda ve sağlıklı bir kahvaltı yaptığımızda öğün sayısı 5'i bulmakta, uzun süreli açlık nedeniyle yavaşlayan metobolizmamızın çalışmasını sağlamalıyız" dedi. Yurdakul, Ramazan'da doğru beslenmemizi devam ettirerek kilomuzu koruyabileceğimizi ya da diyetisyenle birlikte yapılacak çalışma ile Ramazan ayını kilolu ve ağır bir vücut yerine: yenilenmiş, toksitlerden arınmış, fazla kilolardan kurtulmuş, daha zinde ve sağlıklı bir bedenle tamamlayabileceğimizi belirtti.

8 PRATİK UYGULAMA
8 pratik uygulama ile 1 ayı daha düzenli bir şekilde geçirebileceğimizi belirten Medical Park Hastane Kompleksi Beslenme ve Diyet Uzmanı Aysun Yurdakul, 'Orucu 2-3 adet hurma, yarım su bardağı su (mide hacmini fazla doldurmamak adına) ile açın. Orucunuzu açıktan sonra 10 dakika bekleyin, dinlenin daha sonra çorba ile devam edin. Mutlaka sahura kalkın. Ramazan ayının ikinci haftasından sonra yavaşlayacak olan metabolizmanızı öğün atlatarak daha da yavaşlatmayın. Tüketeceğiniz besinleri, iftarsahur arasında 4-5 öğüne yayın. Çay, kahve tüketimini yemekten 1 saat sonraya bırakın. Sindiriminizi kolaylaştıracak olan bitki çaylarına ağırlık verin. Günlük su ihtiyacınızı öğün aralarına yayın. Yemeklerle birlikte su içmeyin. Şerbetli tatlılar yerine, sütlü tatlıları tercih edin. Lokmalarınızı, yavaş yavaş tadına vararak çiğneyerek yutun" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.