X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Afiş krizinde ikinci perde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Afiş krizinde ikinci perde

  • Giriş Tarihi: 20.9.2013

Kemer'deki yaşanan olay masaya yatırıldı. Esnaf ve acenteciler bir araya geldi. Kimi esnaf, acenteleri 'hanutçuluk' ile suçladı, acenteciler ise 'rest' çekti

Yerli ve yabancı 3.3 milyon turistin konakladığı Kemer bölgesinde yaşanan ve ilk kez SABAH Akdeniz'in gündeme getirdiği 'afiş krizinde' ikinci perde yaşandı. Yerel yönetimler ile Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nın (ATSO) da desteği ile esnafın hazırladığı ve acentecilerin tepkisini çeken 'hanutçuluk' vurgulu tabelalar konusunda, esnaf ve acente temsilcileri bir araya geldi. Kimi zaman sinirlerin gerildiği toplantıda, bazı esnaf temsilcileri acentecileri 'shopping center'lardan komisyon aldıkları gerekçesiyle hanutçulukla suçladı. Acente temsilcileri ise "O zaman turist getirmeyelim" resti çekti.

TURİSTLERE ÜLKE KÖTÜLENİYOR

Kepez Bölgesi Esnaf Platformu Temsilcisi Abdullah Çilengir, çarşı esnafı olarak son yıllarda turizmden yararlanamadıklarını belirterek, turistleri alışveriş merkezlerine yönlendiren hanutçuların, kent merkezini ve esnafını kötülediğini ifade ederek, "Kent merkezine karşı korku yaratılıyor. Bu ülke turizmi açısından da büyük bir sorun" dedi.

TURİST GETİRMEK İÇİN

Seyahat Acenteleri Yöneticileri Derneği Başkan Yardımcısı Sefa Altınay, kış sezonunda acentelerin komisyon almadan turist getirmesinin mümkün olmadığını savunup, "Turisti zararına getiren acentelerin, bu farkı turistlere tur satarak kapattıyor. "Önemli tanıtım çalışmaları yaparak, yüksek maliyetlerin altına girerek bu turistleri kışın getiriyoruz. Eğer Kemer esnafı da shopping centerlar gibi bu maliyetimize ortak olur, bize destek verirse, turistleri shopping center yerine ilçe merkezine getiririz" diye konuştu.

TURİST RESTİ

Anex Tour temsilcisi Mehmet Güneysu ise kış sezonu için geçerli olan bu durumun artık yaz sezonunda da yaşandığını ifade etti. Güneysu, "Biz paket başına 100-200 dolar eksiğine getiriyoruz. Sattığımız ürünlerle bu eksiği kapatıyoruz. Müşteriyi kendi başına salarsak, hiçbir tur operatörü buraya turist getiremez" dedi. Güneysu'nun turistleri sahiplenir tarzda konuştuğunu iddia eden esnaf Süleyman Arslan ise, "Bu turistler sizin değil. Bu turistler Türkiye'ye geliyor. Ülkemiz hepimizin" çıkışı yaptı. Bu sözler üzerine ise Güneysu, "Turist getirmek için büyük harcamalar yapıyoruz. Bu harcamaları bir şekilde çıkarmalıyız. O zaman turist getirmeyelim" restini çekti. Bu sözler üzerine sinirler gerilirken, Kemer'den Arslan, "Turisti siz getiriyorsunuz diye turist sizin değil? Getirmeyin ne olacak? Zaten faydası dokunmuyor bize. Muhtaç değiliz" dedi.

HER ŞEY DAHİL SİSTEMİNİN SUÇU

Meeting Point temsilcisi Onur Özer ise turistin sadece yüzde 20'sinin turlara çıktığını belirterek, sorunun otellerdeki 'her şey dahil sisteminden' kaynaklandığını ifade etti. Özer, "Esnafın yarasının ilacı, acentenin Antalya'ya taşıdığı turist olmamalı" dedi.

TABELA TEPKİSİ
Kemer'de asılan "Aracılara komisyon ödemeden alışveriş yapmak için kent merkezine yalnız gelin" yazılı tabelaları SABAH Akdeniz haberleştirmişti.

Mehmet Gem (ATSO Meclis üyesi):
Bu tabela ATSO yönetiminin turizmi bilmediğini gösteriyor. Yaptıklarının yanlış olduğunu anladılar ama geri adım atamıyorlar.

Gökhan Kaya (Agne Tour):
Kemer'deki tabela, acentecileri hanutçu gibi gösteriyor. Suçluyor. Antalya için bu olumsuz bir tablo.

Nezih Hacialioğlu (Neva Travel):
Bu tabela, turistlerde güvensizlik yaratır. Biz yurtdışında Türkçe olarak böyle bir tabela görsek, kandırılmış hissederiz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.