Tatil
sezonunun bitmesiyle işten çıkarmaların hız kazandığı turizm sektörü çalışanlarının mutlaka mutlu edilmesi gerektiğini savunan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, mutsuz personelin gelen turisti de mutsuz edeceği uyarısı yaptı. Yerli ve yabancı turizm otoriterlerinin katıldığı Kültürlerarası Diyalog ve Turizm Enstitüsü'nün (IDI) toplantısı konuşmacılarından Ayık, hizmet verenin psikolojisinin çok önemli olduğunu söyledi.
SEVDİRMEK BİZİM GÖREVİMİZ
Ayık, "Bu işimizi hem kolaylaştırıyor, hem zorlaştırıyor. İnsanın ruhu var. Bu gerçekler üzerinden hareket edersek işler daha kolaylaşır. Hizmeti veren çalışanın da psikolojik yapısı çok önemli. Hizmeti verirken mevcut çalışan kesimin bu özelliklerini mutlaka dikkate almalıyız. Bu işi daha iyi yapmaları için mutlu ve memnun tutmalıyız. Ücretlerinden de çalışma ortamından da mutlu olmalılar. Onlara işlerini sevdirmek de bizim görevimiz. Bunu sağlamazsak müşteri mutluluğunu yakalamamız çok da mümkün değil" diye konuştu.
KURALLARA BAĞLI DEĞİL
Turizmin sevgisiz ve özverisiz yapılamayacağını belirten Ayık, "Yaratıcılıkları ve sevgilerini hizmete sokabilmeleri için, bu işi yapanların mutlaka mutlu olmaları lazım. Biz tüketicinin neden mutlu olabileceğini bilmeye biliriz. Bu iş kurallara bağlı değil" dedi.