X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER UĞUR UĞURAL: Yaşam kalitesi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

UĞUR UĞURAL: Yaşam kalitesi

  • Giriş Tarihi: 18.5.2014

Sağlığı değerli, fit, atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları. Ülke olarak yastayız. Spor salonlarımızda müziğin sesini kıstık ve bu hafta deklanşöre basmadık. Soma'da yaşamını kaybeden tüm kardeşlerimizin yakınlarına başsağlığı ve sabırlar diliyoruz. Bu haftaki salon egzersizlerinde konumuz sırt ve boyun ağrıları. Boyun ve sırt komplikasyonları günümüzde sıkça görülen bir meslek hastalığıdır. Madencilik başta olmak üzere endüstri ve ziraat işçileri üzerinde yapılan epidemiyolojik araştırmalarda çalışanların yüzde 80'inde omuz, boyun ve sırt ağrısı görüldüğü bildirilmiştir. İşçiler arasında yapılan başka bir araştırmada, çalışanların yüzde 51'inde boyun ağrısı görüldüğü ve bu işçilerin yüzde 5.4'ünün ağrı sebebiyle işine devam edemediği belirtilmiştir. 25-29 yaş arasında boyun ağrısı sıklığı yüzde 25 iken, 50 yaş ve üzerindekilerde ise yüzde 50'dir. Bu ağrılar yumuşak dokularla, kaslarla, eklemlerle, sinir baskılarıyla, omurga ve omurilik hastalıklarıyla ve başka bir yerde olup da omuza ve sırta yayılan hastalıklara bağlı olarak, 50'ye yakın hastalıkla alâkalı olarak karşımıza çıkıyor. O yüzden üzerinde önemle durmamız gereken bir konu. Genellikle boyun ağrılarını tarif etmekte güçlük çekersiniz. Birçok kişi boyun ağrılarından şikayet etse de çoğu kişi tıbbi destek almaktan kaçınıyor. Ancak şunu bilin ki bu ağrılar gün boyu yaşam kalitenizin altını oyar. Stres başta olmak üzere, enerji düşüşü, konsantrasyon bozukluğu gibi daha pek çok medikal problemin kapısını aralamak istemiyorsak gerekli önlemleri almalıyız. Spor yapın ya da yapmayın günlük yaşamınızda herhangi bir hareket öncesi vücudunuzu mutlaka esnetmeniz ve ısıtmanız gerekiyor. Spor yapıyorsanız eğer, spor öncesi ve sonrası aynı protokolleri mutlaka uygulamanız gerekli. Değerli dostlar spor salonunda boyun ve sırt kaslarınızı kuvvetlendireceğiniz onlarca egzersiz sizleri bekliyor. Bu egzersizlerin gebelik dönemindeki sayısız faydalarını da saymakla bitiremeyiz. En sık bel ve sırt ağrısı nedeni D vitamini eksikliği ve buna bağlı gelişen yapısal bozukluklardan kaynaklanır. Egzersizleri yaparken en iyi verimi almak istiyorsanız günlük 2000 mg C vitaminini öğün planlarınıza bölerek tüketebilirsiniz. Ayrıca magnezyum, magnezyum yağı ve çinko çok etkili mineraller arasındadır. Bunun yanı sıra limon, kekikotu, biberiye, çörekotu, keten tohumu gibi daha nice bitkilerle ağrılarınızın azalmasına destek olacak kombinasyonlar yapabilirsiniz. Bu kombinasyonları ve tarifleri arzu eden değerli okurlarımız bize mail yoluyla ulaşabilirler. Değerli dostlar sağlıklı beslenmek demek sadece fit ve formda kalmak anlamı- na gelmiyor. Şimdi ya da ileride karşılaşabileceğiniz medikal sorunları daha meydana gelmeden önlemek, ağzınıza attığınız her lokmanın ne olduğunu bilmekten geçer. İşte günümüzün bariz örneği; boyun, sırt ve bel ağrıları ne yazık ki 3. sınıftan itibaren öğrencilerde dahi sıkça görülmeye başlandı. Acaba neden? Cevabı oldukça basit. Yaşınız ne olursa olsun işlenmiş hazır gıdalarla bolca besleniyorsanız eğer bel, boyun, sırt ağrılarına yakalanma riskiniz bir o kadar artar. Kalorisi yüksek doymuş yağ deposu karbonhidratlar, aromalı katkı maddeli içecekler, yiyecekler oldukça lezzetlidir, yedikçe daha fazla yemek istersiniz, ancak bu janjanlı paketlerin içindekiler vücudunuzda gizli olarak kronik asidoz (vücuddaki asidik maddelerin birikimi) meydana getirir ki onlar bel boyun sırt ağrılarının gizli ortaklarıdır. Tekrar söylüyorum; her yaşta bilinçli ve sağlıklı beslenme eşliğinde hastane yüzü görmeden spor yapabilirsiniz. Çünkü spor yapmak da sağlıklı beslenmek gibi sadece fit ve formda kalmak için yapılmaz. Hem iç hem de dış dünyanızdaki yaşam kalitenizi zirveye taşımak için yapılır. Dünyada bunca kayıp, acı ve üzüntü varken bu, kendinize ve sevdiklerinize karşı en büyük sorumluluğunuzdur. Sağlık ve sevgiyle kalın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.