Üst
üste ölümlü kazaların meydana gelmesiyle dikkatleri üzerine çeken turist taşımacıları polisin yaptığı denetimler ile kendine çeki düzen vermeye başladı. SABAH Akdeniz'in takipçisi olduğu turizm taşımacılığı sektöründe yaşanan sorun, Antalya'nın turizm markalaşmasının önündeki en büyük engellerden biri olarak öne çıkıyor. Kazaların ardından turizm taşımacılarıyla bir toplantı düzenleyen Trafikten Sorumlu Antalya Emniyet Müdür Yardımcısı Yunus Avcı, "Aklınızı başınıza alın" diye sert bir uyarı yapmış ve denetimleri sıklaştıracaklarını duyurmuştu. Toplantının ardından Lara ile Konyaaltı'nda 2 ekip, gün boyu sadece turizm ve personel servis taşımacılarını denetlemekle görevlendirildi. Ekip araçlarının varlığı bile, kural ihlallerinde caydırıcı etki yaratıyor.
HIZLI DENETİM
Gün içinde 100'den fazla aracı kontrol eden ekipler, trafik kontrolünü kolaylaştıran özel yazılımlı tablet bilgisayar ile çok hızlı denetim yapabiliyor. El bilgisayarına aracın plakasını girdiklerinde muayenesinden sigortasına, ehliyet bilgileri girildiğinde de sürücünün ceza puanından kimlik bilgilerine kadar ulaşılıyor. Şu ana kadar en fazla ceza emniyet kemeri kullanmamak, seyir halindeyken mobil telefon kullanmak ve aşırı hız cezası kesildi. Küçük otobüslerde takograf kullanma zorunluluğu yok. Büyüt otobüslerde ise yalnızca bulundukları il merkezinde kullanılacağı taahhüdü verilirse, yine takograf bulundurma zorunluluğu kalkıyor. Bu durumda polis, sürücünün günde 8 saatten fazla çalışıp çalışmadığını, haftada bir gün dillendiğini kontrol edemiyor. Bununla ilgili bir yönetmelik çıkmadığından, polisin eli kolu bağlı kalıyor.
Özellikle küçük servis araçlarının şoförleri, ortalama 12 saat çalıştırılırken çalışma süresi sezon yoğunlaştıkça 16- 24 saate kadar çıkıyor. Maaşları bin 100- bin 300 TL arasında değişen şoförler isyan edince karşılarına emekli çalışanlar çıkartılması ayrı bir sorun yaratıyor. Emekli maaşı olan şoförler, aynı işi 800 TL'ye yapmaya razı oluyor.