Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı'nın (BAKA), Antalya, Burdur ve Isparta'yı içeren basın mensuplarına yönelik famtrip (tanıtım turu) programı sonrasında Güney Kore'de Batı Akdeniz'in tanıtım yazıları yayınlanmaya başladı. BAKA, sektörün aktörleriyle birlikte Güney Kore'de tirajları 2.5 milyon ile 800 bin arasında değişen 7 milyona yakın okuru bulunan gazeteler ile dergilerin seyahat editörleri, tanıtım ofisi temsilcisi ve tur operatöründen oluşan 10 kişilik grubu Batı Akdeniz'e getirmişti. Antik kentler, doğal güzellikler, yöresel lezzetler ve Isparta'nın gülüne hayran kaldıklarını ifade ederken bol bol fotoğraf çekip not alan editörler, Güney Kore'ye döndükten sonra bölgenin değerlerini yayınlarında okurlarıyla paylaşmaya başladı.
SAYFA SAYFA YAZI
Gördükleri güzellikler karşısında heyecanlandıklarını, hayranlık duyduklarını ve bütün güzellikleri okuyucularına aktarmaktan mutluluk duyacaklarını söyleyen Güney Koreli seyahat editörleri, ülkelerine döndü ve yayın organlarında Antalya, Burdur ile Isparta'ya sayfa sayfa yer vermeye başladı. Güney Kore'nin gazeteleri 1.5 milyon tirajlı Maeil Business, 1 milyon tirajlı KoreaEconomic Daily, 1 milyon tirajlı Hankyoreh Daily ile 800 bin tirajlı Munhwa Daily Batı Akdeniz'i tanıtan makaleler yayınlamaya başladı. Tokyo Büyükelçiliği Güney Kore Tanıtım PR Ajansı yetkilileri, tanıtım turuna editörleri katılan 2.5 milyon tirajlı ChosunIlbo gazetesinin yakında, seyahat dergileri 50 bin tirajlı WeeklyHankook ile 25 bin tirajlı Travel Mind'in de yeni sayılarında Batı Akdeniz'i tanıtacağı müjdesini verdi.