X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gereksiz aramalar ölüm sebebi oluyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gereksiz aramalar ölüm sebebi oluyor

  • Giriş Tarihi: 30.7.2014

112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen gereksiz çağrı oranları, yapılan çalışmalar sonunda yüzde 92'den yüzde 75'lere geriledi. Sahte ihbarlar adeta ölümlere davetiye çıkarıyor

İç İşleri Bakanlığı'nın tek acil çağrı numarası projesi için kurduğu 112 Acil Çağrı Merkezi, kurulduğu günden bu yana gereksiz çağrılar ile mücadele ediyor. 2009 yılında hizmet vermeye başlayan ACM, 5 yıl içerisinde yürüttüğü çalışmalar sonucunda gereksiz çağrı oranlarının yüzde 25 seviyesinde azalmasını sağladı.

ASILSIZ ÇAĞRI YÜZDE 92

2009 yılı Ekim ayından itibaen hizmet vermeye başlayan merkez, yılsonuna kadar 327 bin 198 çağrı aldı. Çağrıların 297 bin 751'i gereksiz çağrı olarak kayıtlara geçti. 2010'da 2 milyon 346 bin 409 çağrıya cevap veren ekipler, gelen çağrıların yüzde 92'sinin asılsız olduğunu belirledi. Yaklaşık 2 buçuk milyon çağrının sadece 194 bin 778'inin gerekli olduğu görülürken, 2 milyon 151 bin 631'inin gereksiz olduğu anlaşıldı. 2011'de merkeze gelen 1 milyon 581 bin 304 çağrının sadece 272 bin 103'ünün gerekli, 1 milyon 309 bin 201'inin gereksiz olduğu belirlendi.

YÜZDE 75'E KADAR GERİLEDİ

2011'de alınan çağrıların yüzde 83'ünün gereksiz olduğu görülürken, 2012'de bu rakam yüzde 3 oranında gerileyerek yüzde 80'e düştü. 2012 yılı boyunca acil çağrı talebinde bulunan 1 milyon 428 bin 826 kişiden, 1 milyon 138 bin 567'si gereksiz yere merkezin hatlarını meşgul ederek, yardıma muhtaç kişilerin telefonlarını engelledi. 2013'te merkeze gelen 1 milyon 780 bin 170 çağrının, 350 bin 61'inin gerekli, 1 milyon 430 bin 109'unun asılsız olduğu anlaşıldı. 2014 yılının ilk yarısında ise 845 bin 414 çağrıya cevap veren Acil Çağrı Merkezi yetkilileri, gelen çağrıların 630 bin 300'ünün gereksiz olduğunu tespit etti. Anında müdahalelerle gereksiz çağrı oranı ilk kez yüzde 75 seviyesine düştü.

ANINDA MÜDAHALE
Kurulduğu günden bu yıl Haziran ayı sonuna kadar 8 milyon 309 bin 321 adet çağrı alan merkezin, 6 milyon 957 bin 559 kez gereksiz yere meşgul edildiği belirlendi. Merkezin kurulduğu günden bu yana aldığı çağrıların yüzde 81'inin gereksiz olduğu kayıtlara geçerken 1 milyon 351 bin 762 gerekli çağrıya kısa sürede müdahale edildi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.