X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER UĞUR UĞURAL: Kader değil
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

UĞUR UĞURAL: Kader değil

  • Giriş Tarihi: 7.9.2014

Sağlığı değerli, fit, atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları. Geçen haftaki köşe yazımız Hormon Fabrikası sosyal medya kanallarında yayınlandıktan birkaç gün sonra 10.000'den fazla okuyucuya ulaştı. Erişim raporlarındaki bu rakamlar; insanlarımızın sağlığa ve bilgiye verdiği önemi bir kez daha gözler önüne seriyor. Geride bıraktığımız hafta doğru besini, doğru zamanda, doğru miktarda, doğru amaç için tüketmemiz gerekiyor demiştik. Çünkü vücudumuz 4 farklı yağ depolama sistemi ile çalışıyor. Bunlardan biri vücudumuzu ve sağlığımızı direkt etkiliyor. Onlara 'Abdominal Yağ' diyoruz. Diğer bir deyişle tıptaki adıyla 'viresal yağ'. Viresal yağlar metabolik açıdan çok aktiftir. Bu durum bizim için iyi haber anlamına geliyor. Sert bir yapıya sahip olup mide, karaciğer, bağırsak ve böbrekler gibi organların arasında yer alırlar, gözle göremeyiz. Ama gördüğümüz bir şey var ki bu yağlar sizde çok yoğunsa obez olmaya adaysınız diyebilirim. Peki bu tip bir yağlanmanın kalp damar sistemi hastalıkları, tip 2 diyabet, insülin direnci gelişiminde etkili olduğunu söylesem? Ancak iyi haber şu dostlar: Bu yağları kolayca ve kısa sürede hücre dışına taşıyabilirz. Yani; onları yok edebiliriz. Bunun en etkili yolu şu. Doğru besin. Uygun dozda aerobik ve anaerobik egzersiz. Şanslıyız, çünkü bu yağ hücrelerinde kan akışı oldukça hızlıdır. Yani oksijen transferi yapan, klorofil içeren besinler tüketerek hareket etmeye başladığınız andan itibaren, tetiklenen hormonla etkilerle günden güne incelmeye başlarsınız. Sizden tek bir şey istiyorum. Ne yaparsanız yapın 15-20 dakika veya daha uzun süre yapmaya çalışın. Temponuzu elinizden geldiğince koruyup egzersizi süre olarak uzun tutmaya bakın. Elinizden gelenin en iyisini değil daha iyisini ortaya koyun. Çünkü başarı yalnızca az sayıda şanslı insanın başına raslantısal olarak gelen bir şey değildir. Cesaretinizi kaybetmeyin. Şu ana kadar ne yapmış olursanız olun size geri yansıyacak. Yeter ki kendiniz için kurduğunuz yeni görüntüleri hayalinizde canlandırın. Eylül ayına girdik. Hava serinledi nem azaldı oksijen miktarı arttı. Şimdi form tutma zamanıdır. Bu cennet şehrin yaşayan eczanesi semt pazarları, spor parkları, spor tesisleri hepsi elimizin hemen altında. Endişelenmek, 'acaba'larla boğuşmak; bizi hiçbir şekilde korumaz. Kilonuzla ilgili bütün görüntülerden, yargılardan, sınırlamalardan kurtulup gücümüzü ortaya koyabiliriz. Parkta veya salonda aldığınız her nefes, tutkuyla akıttığınız her damla ter, size dış dünyada fark yaratan artılar sağlayacak. Hem de her alanda. Hani hepimizin bir acı eşiği vardır ya? Bardağın taştığı dayanamadığınız bir nokta. İşte bu yaşamda kazananlar o acı eşiğini geçenlerdir. Bu fitness'ın kuralı değil dostlar. Yaşamın ta kendisi!

HAFTANIN EGZERSİZİ

AIR BIKE: Çalışan kaslar: Rectus Abdominis, Obliques, Gluteus.
UYGULAMA: Sırtüstü yere yatın ve ellerinizi başın arkasına koyun. Bacaklarınızı yerden kaldırın ve bacaklarınızın alt kısmı yere paralel konumda olsun. Bu durumda, gövdenizi yerden kaldırarak sol dirseğiniz iyice sağ tarafınıza yaklaşıncaya kadar çapraz olarak bükülün ve aynı anda sağ bacağınızı da bükerek sol dirseğinize doğru çekin ve aynı bisiklet pedalı çevirir gibi her iki tarafınızla ve yavaşça başlangıç pozisyonuna dönerek hareketi devam ettirin. Hareketi yaparken omuzlarınızı da çapraz olarak her defasında dizlerinize doğru hareket ettirin.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.