X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER UZ. DR. F. EKİMLER SÜSLÜ: Egzersiz ile iş veriminizi yükseltin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

UZ. DR. F. EKİMLER SÜSLÜ: Egzersiz ile iş veriminizi yükseltin

  • Giriş Tarihi: 6.2.2015

Ofis çalışanlarının günlük aktivitelerinin büyük bir kısmı oturarak gerçekleşmekte. Bu durum bacaklardaki kan dolaşımının yavaşlamasına, daha az enerji yakılmasına ve yağ yakan enzimlerin aktivitesinin azalmasına sebep olmaktadır. Bunun sonucunda da başta kilo alımı olmak üzere; sırt, el bileği, boyun ağrıları ve kaslarda zayıflama gibi sağlık sorunları çıkmaktadır. Hareketsizliğe iş stresinin de eklenmesiyle, çalışanlarda enerji eksikliği, depresyon, kalp-damar hastalıkları, bel ve boyun fıtıkları, elde sinir sıkışmaları ve diz ağrıları görülebilmektedir. Ofiste kısa süreli aralarda yapılan temel egzersizler sayesinde bu problemlerin engellemesi ve iş performansının artırılması mümkündür. Ofiste kolaylıkla alınabilecek tedbirler ile uygulanabilecek temel ofis egzersizlerinden bazıları şunlardır: - Bilgisayar ekranı yüzün tam karşınızda olacak şekilde ayarlanmalıdır; ekran çok aşağıda ya da yukarıda olmamalıdır. - Bilgisayarda yazı yazarken ve mouse kullanırken bileğin düz olmasına dikkat edilmelidir. - Otururken sırt yaslanmalı ve dik durulmalıdır. Bunun için sandalye yüksekliği iyi ayarlanmalıdır. - Baş sırasıyla sağ tarafa, sol tarafa, öne ve arkaya doğru eğilip; her harekette beşe kadar sayıldıktan sonra normal şekline getirilmelidir. - Omuzlar yavaşça kulağa doğru çekilmeli, bu pozisyonda beşe kadar sayıldıktan sonra bırakılmalıdır. - Omuzlar öne ve geriye doğru dairesel olarak hareket ettirilmelidir. - El bileği normal şeklinden aşağı ve yukarı doğru hareket ettirilmelidir. - Parmaklar yumruk yapılıp açılmalıdır. - Ele yumuşak lastik top alınmalı, bu top sıkılıp bırakılmalıdır. - Sandalyede otururken, bir süngeri sırt ile sandalye arkalığında sıkıştırır gibi, bel karın içe çekilerek sandalye arkalığına bastırılıp serbest bırakılmalıdır. - Oturur pozisyonda dizler kıvrılıp yukarı doğru çekilmelidir. - Otururken ayak bilekleri sürekli yukarı çekilmeli ve aşağı itilmelidir. - Sandalyeden biraz ayağa kalkıp, 5 saniye bekleyip ve tekrar oturulmalıdır. - Yürümenin egzersiz olduğu unutulmamalıdır, ofiste asansör kullanmak yerine merdivenler tercih edilmelidir.



kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.