X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Beslenmede doğru bilinen yanlışlar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Beslenmede doğru bilinen yanlışlar

  • Giriş Tarihi: 10.4.2015
Beslenmede doğru bilinen yanlışlar
Beslenmede doğru bilinen yanlışlar

Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Berna Ertuğ sağlıklı beslenme konusundaki doğru bilinen yanlışları anlatarak çeşitli önerilerde bulundu

Kilo verme sürecine diyetisyen tarafından vücut analizi, bazal metabolizma ölçümü yapıldıktan sonra kişiye özel beslenme planı oluşturularak başlanması gerektiğini belirten Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Berna Ertuğ, beslenmenin tamamen kişiye özgü ve bireyin yaşı, vücut yapısı, boyu, cinsiyeti, mesleği, mevcut hastalıkları, beslenme alışkanlıkları göz önünde bulundurularak oluşturulması gerektiğini söyledi. Bununla birlikte genel olarak diyete başlayan her kişinin doğru olduğunu düşündüğü ancak yanlış olan bazı bilgiler olduğuna vurgu yapan Dyt. Ertuğ bu yanlışları şu şekilde sıraladı ve sağlık açısından doğrusunun ne olduğunu anlatarak önerilerde bulundu:

DOĞRULAR VE YANLIŞLAR

Yanlış:
Su içersem zayıflarım! Doğru: Suyun sağlıklı beslenmede olması gerekir. Sodyum, flor, potasyum, kalsiyum ve klor minerallerini sağlar, vücutta oluşan toksik maddelerin uzaklaşması için gereklidir. Kilo vermede ise, vücudun ihtiyacı olan kalori, karbonhidrat, protein, vitamin ve diğer bazı mineralleri içermediği için tek başına zayıflamada etkisi yoktur. Öneri: Sağlığın devamı için günde 2 litre su içmek yeterlidir.
Yanlış: Öğünlerden birini atlarsam kolay kilo veririm!
Doğru: Çalışmalar öğün atlayan bireylerde kısa süreli kilo vermenin daha sonra hızla yeniden kilonun alınması ile sonuçlandığını göstermektedir. Öneri: Çeşitli besinlerden oluşan küçük porsiyonlu 3 ana öğün ve en az 1 veya 2 ara öğünle sağlıklı kilo verilebilir.
Yanlış: Sigarayı bırakırsam hızlı kilo alırım!
Doğru: Çalışmalarda sigara içerisinde bulunan nikotinin metabolizmayı çok az arttırdığı ve bırakıldığında da hızlı kilo alımına neden olmadığı bildirilmektedir. Öneri: Kilo alımının nedeni metabolizmadaki ufak değişiklik değil, yerine konulan yiyeceğin türü ve miktarıdır. Sigarayı bırakan bireyler sigara yerine şekersiz sakız çiğner ve haftalık 150 dakikalık fiziksel aktivite yaparlarsa kilo almazlar.
Yanlış: Saat 18:00'den sonra bir şey yersem şişmanlarım!
Doğru: Sağlıklı kilo vermek için temel kural yemeğin ne zaman yenildiği değil, gün içerisinde ne kadar yenildiği ve ne kadar fiziksel aktivite yapıldığıdır. Çalışmalar, öğünlerde miktarlar açlık durumuna göre ayarlandığında bireylerin akşam 19.00'dan sonra yemek yediklerinde yağlanmadıklarını, daha kolay kilo verdiklerini göstermektedir.
Öneri: Yemek yeme saatine günün ilk öğünü olan kahvaltıyla başlayarak, öğünler arasında en az 3-5 saat boşluk bırakmak gerekir. Yatmadan en geç 2 saat önce 1 ara, en geç 4 saat önce ana öğün yapılması gerekir.
Yanlış: Kalorisi düşük olan kepekli ürünlerle kolay kilo veririm!
Doğru: Kepekli ürünler normal ürünlere göre daha az kalori içermez. Kepek, diyet lifi içeriğini artırarak, kalp damar hastalığı ve bazı kanser türleri gibi kronik hastalıklardan korunmada önemlidir. Kilo vermek için sebze ve meyvelerden yeterince diyet lifi alınabilmektedir. Öneri: Kilo verecek kişinin sağlık profiline göre kepekli ürünlerin miktarı ayarlanmalıdır.
Yanlış: Sabah aç karnına limon suyu içersem yağ yakarım! Doğru: Hiçbir besin yağ yakamaz. Bazı besinler içerdikleri kafeinden dolayı kısa süreli etkisi ile vücuda alınan kalorinin enerji olarak kullanılmasına yardımcı olur. Ancak asitli besinlerin böyle bir etkisi asla bulunmamaktadır. Öneri: Bu içecekleri içerek mide asidini arttırıp daha çok acıkmak yerine salatalara limon sıkılmalıdır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.